hingsttips till dponny

Jag köpte min 3-åring i våras, då var hon nog knappt över ponnymåttet men jag gillade modellen, stammen och lynnet på henne så då spelade mankhöjden mindre roll. Mina korta taxben klarar sig gott med en mindre häst. Nu har hon växt rätt mycket och min förhoppning är att hon landar på 155-158, alldeles lagom enligt mig.
 
En connemara över 148 brukar folk slåss om iaf! Men det är ju trevligt m lite mer hästkaraktär och lite gång. Min är perfekt :love:

Är det en renrasig ponny så är väl halvblod eller fullblod mest intressant kanske? Om du inte vill ha en överhöjdare inom rasen. Ridponny beror väl lite på typ o blod redan o huruvida du vill göra en tävlingshäst eller en hobby/familjehäst. Lite jobbigt med en het/nervig m ponnygång på 150.
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej, tänkte betäcka mitt sto nu i vår. Hon är född 2006 och är efter Camaro M - Helwan. Hon har aldrig haft föl tidigare ,men tog sig på...
Svar
3
· Visningar
1 219
Senast: Masse
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
656
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp