Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror ju mycket på stoet. Första halvblodshingstarna i ponnyavel jag kommer att tänka på är Minotaurus och Urbino iaf. Så kanske någon av de?
Jag ska eventuellt betäcka ett ponnysto till våren och funderar på att betäcka med ett halvblod. Någon som gjort det och hur hög blev avkomman? Någon som har tips på passande hingst?
Och Minotaurus är född -90, osäker på om han ens betäcker fortfarande.Beror ju mycket på stoet. Första halvblodshingstarna i ponnyavel jag kommer att tänka på är Minotaurus och Urbino iaf. Så kanske någon av de?
Jag ska eventuellt betäcka ett ponnysto till våren och funderar på att betäcka med ett halvblod. Någon som gjort det och hur hög blev avkomman? Någon som har tips på passande hingst?
Säljer till mig! Perfekt storlekDirco Hästak har använts med gott resultat i ponnyaveln, han är liten för att vara en swb.
Frågan är vad du gör med en avkomma om den blir 152-154 cm. I värsta fall hamnar den i den storleken och då är den inte värd mycket på marknaden som det ser ut idag iaf.
Jag har träffat en e Dirco Hästak, förvisso med Trofé på mödernet men hua vilken häst. Ett smärre nervvrak kombinerat med en del humör. Liten var den, runt 160 cm.Dirco Hästak har använts med gott resultat i ponnyaveln, han är liten för att vara en swb.
Frågan är vad du gör med en avkomma om den blir 152-154 cm. I värsta fall hamnar den i den storleken och då är den inte värd mycket på marknaden som det ser ut idag iaf.
Det mycket beprövade Urbino-blodet finns tillgängligt hos Hermes 1086 ue. Urbino, han har använts en del till ponnyston. Han är en Internationellt meriterad GP hingst av mindre slag.
Dirco om det gäller hoppinriktning, han har framgångsrika ponnyavkommor i hoppning.
Jag ogillar att man dömmer ut hingstar pga av enstaka avkommor man träffat.
Frågan är främst hur man tror stoet och hingsten passar ihop.
Du kan väl ta den till en ponnyhingst så får du med största sannolikhet en ponnyDet är en dponny på 144 cm i manken. Hoppinriktad. Kanske bäst att lägga ner den tanken. Vill inte sitta med svårsåld avkomma.
Det är en dponny på 144 cm i manken. Hoppinriktad. Kanske bäst att lägga ner den tanken. Vill inte sitta med svårsåld avkomma.
Jo iofs men hur pass lätt eller svårt är det att sälja ponnyföl?Du kan väl ta den till en ponnyhingst så får du med största sannolikhet en ponny
Jo iofs men hur pass lätt eller svårt är det att sälja ponnyföl?
Det är en dponny på 144 cm i manken. Hoppinriktad. Kanske bäst att lägga ner den tanken. Vill inte sitta med svårsåld avkomma.