Hingstpremiering Connemara 2006

Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

De som gjorde att GFS inte gick igenom första året var att han inte visade någon galopp med testryttaren.

Först red sigrid honom o då visade han alla 3 gångarter.
Sen när testryttaren red honom så fick dom honom inte att galoppera. :angel: Flynn tyckte att de var nog då. :p
Kanske hade de blivit bättre om han varit van andra ryttare. Eller hade haft mera ork/kondis. eller så blev de för mycket mentalt.
Dom såg till att rida honom mera till året efter. Åkte på flera träningar , så hanblev van att åka iväg på andra platser med andra hästar osv.

Vad dom kräver exakt vet ja inte.. förutom att dom visar alla 3 gångarter. Sen tror ja inte de är någon krav på form men de ser ju alltid bättre ut om dom är "välridna".:)
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Jag tror inte att du behöver göra uppsutten hoppning på din. Det är väl fortfarande frivilligt? Däremot måste han ju göra om löshoppningen om den inte var godkänd.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

the_connemara skrev:
Bomb? Han som e så snäll ;) *viskar* Fi kommer dra järnet om han kommer före så jag säger bara, NÄR du flyger så håll i tygeln!!! Dvs han kommer nog se ut typ såhär: :bump: :bump: :bump: :bump: Enda han har gjort är att dra skaklar innan jul med Oskar :angel: Nää, du sitter nog kvar men det beror enbart på din sits, inte på hästens vänlighet att ha alla fötterna på marken :p


Haha. Har inte ramlat av på evigheter och vill inte göra det på Rod. Vilket kaos. Hemska tanke. Precis fötter på marken. Komemr ihåg första ridturen och Nina hade inte berättat om de "små" hoppen lite hit och dit. Men jag vande mig ju efter ett tag. Har Rod berättat för dig att han INTE gillar skäckar???
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Säker? Det står nåt om i reglementet att 3- och 4-åriga hingstar löshoppar. Och eftersom han är äldre nu så borde det ju vara uppsuttet? Vet ej, känns som han visar sig bättre vid uppsuttet nu så man kanske kan välja...
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

:rofl: Jag hade ju turen att ha ridit på andra hästar med honom så jag visste iaf hur allt såg ut från ryggen på en annan häst innan jag skulle sitta på honom *pew* Hehe, det är mycket som herrn kan se anledningar till att skutta, speciellt skäckar ;) O shettisar å annat sådant som verkligen inte tillhör hästsläktet :D
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Jag är inte helt säker men jag har ändå för mig att äldre hingstar (eller iaf ngn?) har inte behövt hoppa uppsuttet, det var frivilligt för de med. Men ring o fråga för säkerhets skull, hade ju vart surt å fattat fel ;)
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Jo...
Känns lite konstigt att löshoppa bara när man tävlat hoppning... Häst kanske har glömt bort hur man gör...
Men det är väl för att dom ska bedömma alla efter samma kriterier kanske...:confused:
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

För några år sen var det en äldre hingst med. typ 10-12 år. Han gjorde ridbarhetsprovet och löshoppades. (Vet inte om det var innan uppsuttna hoppningen började genomföras). Du kan ju alltid maila till Madeleine Beckman eller Elisabeth Ljungstorp som sitter i hingstpremieringsnämnden. De måste ju veta!
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

the_connemara skrev:
:rofl: Jag hade ju turen att ha ridit på andra hästar med honom så jag visste iaf hur allt såg ut från ryggen på en annan häst innan jag skulle sitta på honom *pew* Hehe, det är mycket som herrn kan se anledningar till att skutta, speciellt skäckar ;) O shettisar å annat sådant som verkligen inte tillhör hästsläktet :D

Fusk ju!

Men dessa utomjordliga varelser var ju väldigt konstiga. Hmmm.

Jag har en super ide. Att du tar ut honom på en runda innnan jag kommer. Haha. Så han är lugn och snäll då. *ler*
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

mizz_beauty skrev:
Fusk ju!

Men dessa utomjordliga varelser var ju väldigt konstiga. Hmmm.

Jag har en super ide. Att du tar ut honom på en runda innnan jag kommer. Haha. Så han är lugn och snäll då. *ler*

Haha! Tja, jag rider ju fre-lör innan du kommer så jag kanske hinner honom en sväng oxå ;) Men flyger jag av o slår ihjäl mig till 1 april så vet jag ngn som inte blir så glad :p
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Haha. Du får se till att sitta kvar. Ingen rumpa i sadeln så blir det nog bra.

(Själv kan jag ju inte skylla på att jag ska till Irland i år. Synd.)

Föresten. Är det mycket snö där nere?
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

KL
Apropå inget... Nån som ska på årsmötet?
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

lissa skrev:
KL
Apropå inget... Nån som ska på årsmötet?

jag skulle gärna vilja, men det blir så långt att åka. Är det någon som ska filma på clinicen, i så fall är jag intresserad att köpa en kopia.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Jag ska till årsmötet.

Har även tänkt lite på om din hingst måste visas i uppsutten hoppning och det borde den ju inte, av de tre som är äldre som är anmälda var det bara C Finbarr som skulle hoppat.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Ok du får gärna rapportera lite vad som sades!

Nej han behöver nog inte hoppas uppsuttet men jag tror hellre jag vill göra de än löshoppa. Är rätt så mycket hoppad nu och ännu mer till nästa år ju... Jag har ju ett år på mig att fundera :)
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Hur var det på årsmötet och clinicen?
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Kam meddela alla att Nice-N-Curly är anmäld till premieringen trots allt.


Rapport från årsmötet kommer imorgon. Somnar snart och hästarna är hungriga ute i stallet.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

jag är så nyfiken, hur var det på årsmötet och clinicen
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Här e mkt snö, massor! Hinner kanske ta ut honom en lite sväng på lördagen, hörde att du kommer på söndag. Han behöver ju inte skrämma livet ur stackars Fiona :crazy:

Påminner om årsmötesrapporten, jag vill oxå höra :angel:
 

Liknande trådar

Avel Här kommer resultaten från Connemaras hingstpremiering. På SCS hemsida finns rapport från årsmötet. Fråga om det är något annat ni...
2
Svar
31
· Visningar
2 399
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp