Hingstpremiering Connemara 2006

Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Ja, alldeles för långa namn ;) Rod o Finn duger fint till vardags :D

Vet ngn förresten om det finns tidsprogram/startlistor ute? Är det Spaf eller vart ska man kolla? Vill veta när de andra (även NF) ska ridas.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Har du alla tiderna till ridproven? Kan du inte lägga ut dom också i så fall.
Är det någon som ska hoppa? Ålder på övriga?
Måste dit och jämföra lite så jag vet vilken nivå jag ska vara på med min pålle nästa år...:idea:
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Nej det är ju det jag inte har... Hade med gärna velat ha dem :)

Tror det var ngn NF som skulle hoppa? Antar de hoppar på fm då eftersom Finn (conm) skulle hoppat 10 isf.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Är det du som ska rida?

Nu till frågan som jag hoppas nån kan svara på: Det är väl bara 5-åringar och äldre som rids?

Har inte fattat helt på anmälan, där står flera alternativ där löshoppning och upsutten hoppning är det enda som skiljer. Men 5-åringar och äldre måste väl göra hela bruksprovet inklusive upsutten hoppning (som väl din slipper eftersom han klarade löshoppningen)? Eller? Någon som vet? :confused:

Från anm:
"(vet + ext + löshoppning + gångartsprov + ridbarhetsprov) 1600 kr
(vet + ext + gångartsprov + ridbarhetsprov + uppsutten hoppning) 1800 kr"

Vilka gör alternativ 1 resp. 2?
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

lissa skrev:
Är det du som ska rida?

Nu till frågan som jag hoppas nån kan svara på: Det är väl bara 5-åringar och äldre som rids?

Har inte fattat helt på anmälan, där står flera alternativ där löshoppning och upsutten hoppning är det enda som skiljer. Men 5-åringar och äldre måste väl göra hela bruksprovet inklusive upsutten hoppning (som väl din slipper eftersom han klarade löshoppningen)? Eller? Någon som vet? :confused:

Från anm:
"(vet + ext + löshoppning + gångartsprov + ridbarhetsprov) 1600 kr
(vet + ext + gångartsprov + ridbarhetsprov + uppsutten hoppning) 1800 kr"

Vilka gör alternativ 1 resp. 2?

Verkar inte bättre :crazy:

Vad jag förstått bara 5 o äldre som rids ja.

Och vad jag fattar det som så måste de göra löshopp som 3-åring o bli godkända på det o visning för hand o gång o sådant (vet oxå) för atta bli godkända då. Sen så ska de väl göra ridprov som 5-åringar, visas för hand o vet. Klarar de inte ridprovet så är de ändå godkända detta året men måste göra om året därpå. Inte godkända då heller så åker de ut. Uppsutten hoppning är frivillig för alla tror jag?

Finn gör ju då alt 1 men var anmäld till 2 (om det skulle gå på två dagar skulle han väl hoppat tror jag.) 3-åringarna då? Har de inget alternativ? De ska ju inte ridas :p Eller du kanske bara var intresserad av de som skulle ridas.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Frågar eftersom jag har en som ska visas nästa år, lika gammal som din. Visades även som 3-åring, men fick totalt hjärnsläpp och fattade ingenting, med följden att löshoppningen blev underkänd... Då jag inte tyckte denna bedömning gjorde honom rättvisa har jag sparat honom ett tag till. Jag har hela tiden fattat det som att han då måste gå uppsutten hopp då, men det kanske är fel?
Men står inget i anmälan om frivillig uppsutten hoppning *tränar för fullt*

Tog inte med 3-åringarnas alternativ, dom går ju bara löshoppning, ingen ridning. 4-åringarna också tror jag.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Men din skulle aldrig behövt gå uppsutten hoppning eftersom löshoppningen är godkänd.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

the_connemara skrev:
Finn gör ju då alt 1 men var anmäld till 2 (om det skulle gå på två dagar skulle han väl hoppat tror jag.) 3-åringarna då? Har de inget alternativ? De ska ju inte ridas :p Eller du kanske bara var intresserad av de som skulle ridas.

Vad flummig jag är... Han gör ju 2 fast ingen hoppning :p Jävla organkemi *pluggar*
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Aha, så kanske det är... Ring o fråga! Läste ngt hingstreglemente på Spafs sida oxå men jag läste inte reglerna, om där fanns ngra? De är kanske tillräckligt utförliga så man fattar vad som gäller! Hoppas du förstår att det inte är min häst, hade de vart de så hade jag haft liite mer koll kan jag lova :smirk:
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Ja får nog ringa och kolla... Luddiga regler. Men ska upp och kolla i år också, det löser sig nog!

Hur kommer det sig att du ska rida då? Inhyrd? :)
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Det är ingen som skulle vilja betala mig för det :rofl: Jag började rida där sommaren 2000 när min ponny var sjuk, mina föräldrar bor bara 4 km bort å sen har jag lixom bara hängt kvar... Så det har blivit så att jag rider unghästarna så nu rider jag honom så, ja, han måste ju som sagt ridas :D Synd bara att det är mitt fel om han inte går igenom, men vi får väl hoppas att det inte blir ren katastrof :crazy:
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Haha :rofl:
Ja då kanske du blir jagad med spö!

Kollade på bruksprovet 04, då dom sa att GFC RC 95 var otillräckligt utbildad för sin ålder! Det omdömmet vill man ju inte ha... Vet ju inte om det var den ryttaren som hade utbildat hästen, men det kan ju tolkas så iaf...

Jag tror jag ska ta det säkra före det osäkra och låta någon mer begåvad ryttare än mig rida. Själv sitter man ju där som en isglass när man blir nervös.:cry:
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Nejnej! Jag vill inte bli jagad o jag hoppas han inte får samma omdömme som GFS... Jo jag hade mer än gärna bara varit hästskötare, det är så skönt :)
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

de tror ja inte. GFS var dåligt förberedd i ridningen. dock mycke bättre nu. riktigt fin att rida.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Skojade bara, det går säkert jättebra!! *hejar på*
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Hur mycket tycker dom egentligen att dom ska kunna då? Vad var det som inte var tillräckligt förberett liksom? Nån som vet? :confused:
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Vad innebar dåligt förberedd då? Var han helt enkelt inte riden tillräckligt för att kunna prestera eller blev han så annorlunda när han kom hemifrån?

Om man drar paralleller till finn så är han ju helt ok att rida hemma men vem säger att han kommer visa det där? Skulle inte förvåna mig om han vart helt slut bara efter en dag borta sådär, det är ju så mkt nytt när de är så unga! Bara att åka så långt, och sova i annat stall, det är ju sådant de hanterar bättre ju äldre de blir. Man åker ju lixom inte svea rike runt med en unghäst bara föra att träna på att åka flera timmar i sträck och övernatta på en stökig tävlingsplats om ni förstår...
 

Liknande trådar

Avel Här kommer resultaten från Connemaras hingstpremiering. På SCS hemsida finns rapport från årsmötet. Fråga om det är något annat ni...
2
Svar
31
· Visningar
2 399
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp