Hingstpremiering Connemara 2006

Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Men de hade tidigare blivit tillasagda att han var tvungen att vinna EM för att kunna gå igenom. Om det är sant eller ej vet jag inte men det var vad som sas.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

ancan skrev:
v<rt tog meningen"merit av SM status" vägen då???

Om man numera måste ha EMvinst för att bli godkänd på sina meriter...:confused: :crazy:


Jag vet faktiskt inte. SM i fälttävlan är kanske inte lika svårt som i dressyr och hoppning???

Men han har ju faktiskt vunnit NM. Så det borde ju räknas.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Gronda skrev:
Nej nej, läste precis vad du skrev, men jag vet att 2003 föddes tre föl på Dale. Två ston (ett e. Dale Haze ue. Abbeyleix Fionn, ett e. G. Flynn Sparrow ue. Dale Haze) och en hingst e. G. Flynn Sparrow ue. Dale Haze. Därmed är jag rel säker på att det är denna hingst som är anmäld till visningen:) Enligt mamma är hingsten gulbrun.


Aha. Okej. Jag bara tänkte så att ni inte missuppfattat mig och blir sura sen om det skulle vara någon annan stam. Vilken mamma är det? Om du vet. Jag tror att även den varit med på salulistan!
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

ja jag tycker Curre har väldigt mycke meriter jämfört med många andra C hingstar.
Fram med prestationshingstarna.
Man vill ju veta att dom kan prestera o vara bland andra hästar o sånt.
Själv vill jag inte ha några utställningshingstar.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Jag håller helt med dig. Vill inte avla utställningsponnyer. naturligtvis vill jag ha bra rastyp ben mm. Men vill ju kunna sälja ponnyer också. Så jag håller med om fler prestationshingstar OCH låt de vara i aveln när de finns i landet.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

FT_ryttare skrev:
ja jag tycker Curre har väldigt mycke meriter jämfört med många andra C hingstar.
Fram med prestationshingstarna.
Man vill ju veta att dom kan prestera o vara bland andra hästar o sånt.
Själv vill jag inte ha några utställningshingstar.


Uranus är också en en fin prestationshingst.Har ett snyggt 2-årigt sto efter honom, skall bli kul och se vad det blir av henne :)
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Detta är Inte sant,så kolla gärna att ryktena är sanna innan dom lägs ut här.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

ja självklart ska de vara sunda treevliga rastypiska ponnier men har dom egnameriterär de ett klart plus.

Uranus funderade vi på när vi skulle betäcka 2003 men dom rekomenderade inte semin då han had edåligt resultat på de.. o vi hade alldeles för långt ner (med en åkrädd häst)...
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Men det var i alla fall vad Curres ägare sa på årsmötet. Vi var flera som hörde det klart och tydligt. Så visst är det sant.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Vi var också flera som hörde att han välkomnades till premieringarna
2006 av representant för nämden!Sist han visades var han yngre,mindre meriterad och räckte inte exteriört.Nu vet alla ink.ägarna att han har meriter så det räcker men har ändå valt att inte anmäla.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Fått lite tider nu... Rätt tråkiga :crazy: Stackars hästen måste stå där en hel dag, han som vill vara ute i hagen :)

Är det verkligen så många hingstar som ska ridas? Eller hur har de lagt upp det där programmet eg? Ngn som vet? Vet bara att skulle han hoppat så skulle han gjort det på morgonen och det var ju inte så bra... Tycker de borde ha plats att låta ridproven går på fm men tydligen så finns väl inte sådana möjligheter eller så går han sist. Jaja, vet själv hur de e å arrangera tävling, det är minsann inte lätt så man får göra det bästa av situationen :idea:

mizz_beauty: 12-13 mars borde jag def vara hemma o rida, kanske kan ta en sväng me Rod o Fi?!
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Jo men det var ju vad de blivit tillsagda innan eller hur?

Själv tycker jag det är lite konstigt att de inte visar honom nu efter allt. Och när de ändå har honom kvar. Är kanske även lättare att sälja honom som godkänd hingst.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Men hörru. Vi andra vet ju inte vad det är för tider som gäller (eller dag). SKRIV!!!

Har Rod rört något på sig i vinter eller kommer han vara en liten bomb? Kram
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

ja jag vill jättegärna se curre godkänd. iofs ska jag inte betäcka nu men ändå !!
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Så det blir inte betäckning då? Det är ju synd. De bra stona med tävlingsmeriter bör ju vara i avel. Ska hon tävlas eller?
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

vi har ingen plats för ännu en fölunge!! Vi måste se vad som blir av de 2 vi kommer ha.
Förhoppningarna är att hon ska ridas igång o ut på banan igen.
Men sen ska hon in i avelsboxenigen. Fler föl kommer de bli men inte just nu.
Hoppas på ett sto i april/maj.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Aha. Okej. Bra att hon ska tillbaks sen efter tävlandet. Då håller vi tummarna för ett stoföl nu då.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

ja verkligen. mörkbrunt ska de vara oxå (de är pappas krav )
Vi har en grabb här på klubben som är riktigt duktig men hans ponny ställer inte riktigt upp alla gånger. så drömmen vore ju att han klarar av henne så han kan starta lite fälttävlan o hopp med henne.
Dessutom skulle hon älska de.
Men sen får de bli fölisar igen. Förhoppningsvis har Curre blivit godkänd tills dess.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

mizz_beauty skrev:
Men hörru. Vi andra vet ju inte vad det är för tider som gäller (eller dag). SKRIV!!!

Har Rod rört något på sig i vinter eller kommer han vara en liten bomb? Kram

Oj, sorry, ni sa ju att de va på lördan o det är de ju så jag trodde ni hade tidsprogrammet :p

Han ska iaf till vet typ 9. Visning 12 eller 14 (Nina var lite upprörd så hon visste inte riktigt när ja pratade med henne). Ridprov 17.15 :eek: Skulle han hoppat så skulle han gjort d typ 10. Stackars liten, han kommer ju vara helt död bara av att stå i ett annat stall nästan ett dygn (vet är ju så tidigt så han mår nog ändå bäst av att stå där över natten än av att åka vid 4 på morgonen) innan han ens ska göra det han är där för, ridas!

Mer vet jag inte, inte så insatt.

Bomb? Han som e så snäll ;) *viskar* Fi kommer dra järnet om han kommer före så jag säger bara, NÄR du flyger så håll i tygeln!!! Dvs han kommer nog se ut typ såhär: :bump: :bump: :bump: :bump: Enda han har gjort är att dra skaklar innan jul med Oskar :angel: Nää, du sitter nog kvar men det beror enbart på din sits, inte på hästens vänlighet att ha alla fötterna på marken :p
 

Liknande trådar

Avel Här kommer resultaten från Connemaras hingstpremiering. På SCS hemsida finns rapport från årsmötet. Fråga om det är något annat ni...
2
Svar
31
· Visningar
2 399
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp