Hingstpremiering Connemara 2006

Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Någon som varit på hingstprem. idag för connemara ? ( För visst var det idag väl !? )
Är så nyfiken hur det gick !
Nån´som var där ?
Snälla berätta !
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Snälla berätta, vilka är dom nya hingstarna....
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

jag är jätte nyfiken.....hur det gick
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Jag var inte kvar tills det var slut (det var slut seeeeent...) och var väl egentligen mest intresserad av NFarna men har fått följande Connemararesultat rapporterade.
Sjödalens Magnet 88888=40 hopp 8-8 G-06 (ska göra bruksprov 07)
Coosheen Finbarr 88888=40, ridprov 7564 testrytt 566. Ska göra om gångartsprovet nästa år tror jag G-06
Nice-N´Curly 78886=37 p galopp 8 GII

Av de som inte gick in fick Dale Vardor 39 p och var väl med det närmast. De båda Starrhultarna hoppade bäst, båda ska ha haft 9-9 men exteriören räckte inte.

Med lite reservation att jag fick siffrorna sent i går kväll av en som också var trött men jag hoppas att det stämmer.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Godkända blev
Gullabos Santory
Hoppenhof´s Jop
och Vognmandsgårdens Akrobat av 3:åringarna
och Gullabos Heptan
Galant III
Kantje´s Umberto
Sörbys Wilmer x
Polsbury Palermo
och Ralph bland de äldre
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

A- ext. och B- prest.
Han fick siffrorna 888 89 = 41 p och jag tror 9 på galopp.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Kul att curre blev godkänd. ( mamma hoppar av lycka).
Nästa gång de ska betäckas blir de nog med curre. :D
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Hur gick det för dom andra connemarorna??? Blev ingen av 3åringarna godkända???
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

någon som var där....som kan berätta
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Jag var där igår, men har inga resultat eftersom jag befann mig utanför och fotograferade istället :angel:

Lägger upp bilderna i kväll
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Har inte kompletta resultat men det här är vad jag fick igår kväll via telefon förutom de jag skrev ovan

Dale Vardor 39p ext 7-8 löshopp
Ekhagens Marco Polo 31, 7-7
Långarö Cedrick 37, 7-7
Starrhult Bingo 32, 9-9
Starrhults Bossanova 36, 9-9
Pattys Cherubin 33, 6-6
Wesaborgs Tji Fick Ni 35, 6-6, 6666 gång 676 testrytt
Millfall Rover 88744 ?
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Jag blev lite förvånad över att Ralph inte fick högre premieringsbokstäver, hörde du vad de sa om hans avkommemeriter vid kritiken? Nu har han ju i och för sig betäckt väldans mycket och säkert rätt blandat men jag trodde ändå att han i alla fall skulle få A+A.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Halt kanske? Har varit med om att domare satt 44 på gång i stället för att avbryta om hästen varit oren.
Skulle nästan tro att det är så faktiskt... Trist för ägaren i vilket fall som helst.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

Dumt att fråga här kanske... Passar det inte så får moderatorn plocka bort inlägget...

Är det bara jag som funderar över Coosheen Finbarrs hasor? Antingen har han spatt eller piphas... Men han fick ju 8 på benen... Jag tycker iaf det ser helkonstigt ut, irl såg det ut som stora mjuka bollar på hasspetsarna.
 
Sv: Hingstpremiering Connemara 2006

han kan ju ha piphas, det är ju egentligen inget fel, mer än att det ser ju inte så kul ut. Däremot så är jag lite konfrunderad över Millford Rovers gångartssiffror, Varför visar man inte ut en hingst istället för att sätta 44 på gångarterna? Jag tycker det verkar helunderligt! Jag menar han måste ju antingen vara halt, eller ha helt urusla gångarter, och en sån hingst tror jag ingen åker med på värdering, eller har jag fel?!
 

Liknande trådar

Avel Här kommer resultaten från Connemaras hingstpremiering. På SCS hemsida finns rapport från årsmötet. Fråga om det är något annat ni...
2
Svar
31
· Visningar
2 399
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp