Hingstfunderingar inför nästa år...

Sv: Hingstfunderingar inför nästa år...

OM det visra sig att han haft bra kvalitet i år så kommer vårt Carismo - Ralme Z sto att gå till:

http://www.hippoessentia.se/KingLouie1171.html

Den har jag också sneglat på. Är lite tveksam till storleken dock, eftersom mitt sto själv bara precis kommer över 160-strecket.

Har även tittat lite åt A-Dur, samt Heartbeat (sistnämnda på förslag från stoets föregående ägare)

Några andra förslag? Vill få fram en hopp/ft-häst, stoet är e Inchrory xx - Up And At´Em xx.

Jag förmodar att det är Ludwigs Champion du menar. Jag såg honom i Flyinge i våras och blev intresserad. Men sedan såg jag honom i Stävie på 4-års kvalitén och blev inte ett dugg imponerad. Han hade ingen gång alls. Det fanns inte en längning i honom över huvet taget. I mitt tycke fick han alldeles för bra betalt.

Jag förmodar att det är Ludwigs Champion du menar. Jag såg honom i Flyinge i våras och blev intresserad. Men sedan såg jag honom i Stävie på 4-års kvalitén och blev inte ett dugg imponerad. Han hade ingen gång alls. Det fanns inte en längning i honom över huvet taget. I mitt tycke fick han alldeles för bra betalt.
Stävie? Vilken lokal avelklubb är det? Vem visade fram?

Stävie? Vilken lokal avelklubb är det? Vem visade fram?

Det var inte kvalite utan 4-års champ dressyr uttagning, inte för att jag fattar varför de startar det med honom han är ju redan direktkvalad till hoppningen från bruks och de får ju endast starta en gren på Flyinge :confused:

Här är i alla fall en länk till resultatlistan, tyvärr framgår ju inga delpoäng för vist är det väl så att de får flera olika poäng som sedan räknas ihop eller (har aldrig ens funderat på att starta ett sådant kval därav inte satt mig in i det men har för mig att jag hört att den fick det och det i trav osv av en som startat).....
http://www.stavie.com/tavlingar/resultat_4ars_champ_sep08.html

Tack för svaret! Dom kanske vill kvala honom som gångartsindivid istället för hoppningen?

Struntsamma! Det är en fin individ iallafall.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har inte sett honom själv men han är intressant till mitt ena sto. Jämför man honom med en gångartshingst så kanske han inte tilltalar dig.? Jag antog att han skulle gå hoppningen o inte dressyren:confused:

Jag har tagit två jättefina avkommor efter Looping på ett av mina xx-ston. Så han är mitt förslag!

Looping ja! Honom hade jag ju nästan glömt...:o Honom blev jag ju helsåld på när jag kollade hingst till mitt AlpenFürst-sto för över 10 år sedan (men det slutade med en Cardento-fölis året därpå)...

Honom ska jag definitivt ta en nära titt på igen!:bow:

En liten bild på förra årets Looping bebis, måste verkligen ta ett par nya på årets!

Åhh!!! Säg att du kommer ta in på honom då!?:bump:

Skulle vara mycket intressant till minst ett av mina ston! =)

Hur många föl har du sett efter honom Cyllene? Är de lika fina i typen som sin far?

Kl

Spännande tråd...
Jag skulle vilja ha en riktigt bra fullblodshingst (vem vill inte det:angel:), alt en hingst med mycket fullblod. Har funderingar på King Louie, men så kom jag och tänka på Come Fast xx. Vart har han tagit vägen? Googlade lite och vad jag kan se har han inte varit i avel de sista åren. Hittade en i danmark godkänd son, Conley. Stamtavla: http://www.allbreedpedigree.com/conley
Morfar Carolus är samma Carolus som är pappa till Clinton I, men är det någon som har någon information om mamma Fiona VI och stolinjen?

Jag hittade inte jättemycket information om Conley, är det någon som vet något om honom och ev avkommor. Jag tycker att det är en rätt intressant hingst.

Och det är tydligen klart att Monte Bellini kommer vara i avel nästa år också och delvis stå hos Jens.

Så nu har inte jag svårt med hingstval länge! :D

Det blir en Monte Bellini - Cashman igen och lägger även honom på Irco Mena-stoet!

MB är super intressant,stort plus för hans möderne inte minst.Du kan väl pm:a vid tillfälle lite matrial ang avkommor.

Come Fast står väl inte tillgänglig till avel för utomstående ston för att fertiliteten har sjunkit vill jag minnas att jag läst i en annan tråd för ett tag sen här på Buke.

Fullblods hingst som är intressant så säger jag Esteban xx.
Han har stått ett antal säsonger under Holsteiner förbundet och är ganska flitigt använd. Verkar ha lämnat en del bra.

Läser du understa raden samt i vilken hingstlista han står så ser du att han inte längre är godkänd i Danmark, skulle varit framme för 2 a delkåring 2007 vilket han uppenbarligen inte var.
Så du får nog leta vidare.

Det har du rätt i! Läste lite snabbt:o:D
Tack!

Come Fast står väl inte tillgänglig till avel för utomstående ston för att fertiliteten har sjunkit vill jag minnas att jag läst i en annan tråd för ett tag sen här på Buke.

Fullblods hingst som är intressant så säger jag Esteban xx.
Han har stått ett antal säsonger under Holsteiner förbundet och är ganska flitigt använd. Verkar ha lämnat en del bra.

Mm, har kikat in honom litegrann...

Det finns en fin breedershäst i fälttävlan e Feliciano-Hilti's Hut xx. Eller två, det var visst en 4-åring e Irco Mena med.
Felicianon fick diplom som 3-åring, men jag minns inte om det var dubbel.
Så IM-blod låter kanske bra för ditt sto? :)
mvh

ja, den uppfödaren har fler avkommor efter det stoet som gått bra.
Mitt sto är också egentligen starkare i hoppning än gångarter och därför vill jag ha en hingst med bra poäng i båda.

Har funderat på feliciano men jag tycker att Okeanos kompletterar mitt sto bättre. Och inte bara för att jag vill ha en fux :o utan för att jag tycker att okeanos har en bättre hals och bog än Feliciano + att jag vill ha mer gång.

Vad tror ni om Monte Bellini på Grannus-Carprilli sto? Hon är rätt stor och lite tung...Men rör sig fint, är det någon som vet vad han kostar? Ingen som har någon bild på föl e han?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Uppsättning
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka