Hingstfunderingar inför nästa år...

Sv: Hingstfunderingar inför nästa år...

knapplån..
Jag har ett sto e.Mio d’Baugy ue.saygon
jag har mina funderingar på Heartbeat + en massa andra ;D jag har en valack efter robin z. och jag trivs med den storleken..men man vet ju inte hur länge robin z lever.. han börjar bli till åren.
vad tycker ni om Heartbeat?

Senast ändrad:

Jag har en fölunge e: Heart beat i år.

Hon är liten, nätt och ädel.

Ser ut att få en tråkig hals men i övrigt är jag nöjd med henne. Hennes mamma har 3 föl ungar innan, jag vet att dom växt till dom iaf var 4 år men vet ej hur små dom var som föl. Min är 5 månader och 3 veckor och bara 133 cm vilket jag tycker är litet...

Hennes mamma är e: chapman och är ca 166 och ganska rejäl så jag trodde hon skulle bli biffigare men man får väl se hur det artar sig ;)

okej =) vi får hoppas att hon växer till sig!
Har du någon bild på fölet? så att man får se hur en avkomma kan tänkas se ut ? :D

Jag har en fantastiskt fin hingstunge e. HeartBeat:) Ser ut som sin pappa, men är mörk fux, bläs och har 4 vita strumpor. Han har Heart Beats fina halsansättning och god looking utseende, Har dessutom för dagen rätt häftgiga framben när han travar, galoppen är super och skritten är sämst, fått av sin mamma kanske...

Etrusco och Easy Boy är sålda, Etrusco finns endast tillgänglig på fryst sperma. Easy Boy finns inget fryst på.

Själv har jag stora funderingar på att betäcka med Chacco Blue, som blev 2.a i sires of the world.- blev helt såld på honom efter att sett honom i Zangersheide:d, blev också mkt glad över att se Clinton I som jag har dr med nu, mkt fantastiskt fin hingst, blev 3a!!! En annan hingst som också var fantastiskt fin, var e. Champion du Lys-For Pleasure äg. Shockemöhle, ryttare helena Torstensson. Ja, många fina hingstar och härstamningar fick man se...

Var också förbi Shockemöhle och fick en liten guidning runt i stallarna där "essen" stod...Tur att man har många månader på sig att ta ett beslut vad man skall betäcka med...

Jag har sett ett Champion FP föl i DK,en riktig liten pärla :love::love:
Så blir det någon avel mer för mig är han ett klart alternativ

Själv har jag stora funderingar på att betäcka med Chacco Blue, som blev 2.a i sires of the world.- blev helt såld på honom efter att sett honom i Zangersheide:d, blev också mkt glad över att se Clinton I som jag har dr med nu, mkt fantastiskt fin hingst, blev 3a!!!

Kul att höra! Är själv helt såld på Chacco Blue! Du som var där kanske kan hjälpa mig med en sak jag funderat på, den Clinton som blev 3a stod ju som Clinton H om jag inte såg fel och ägare P Shockemöhle, är det HANS Clinton el den som ni seminerat med (som togs in på färskt) som är HELBROR i så fall?? blev bara så fundersam på vem det var när jag såg vem som stod som ägare.:confused: inte för att det spelar SÅ stor roll, de är ju hel syskon (kanske H skulle vara II... funderade jag), är lite för många Clinton... :D

Och jag har sett Champion FP flera gånger och inte gillat honom alls. Tycker han var "blek" och inte hade det lilla extra.

Däremot Chacco-Blue, där är en riktig guldklimp!

Var också fundersam över vilken Clinton det var och tolkade det som att det var Clinton II eftersom det var PS som ägare. Men jag är inte säker...

Var också fundersam över vilken Clinton det var och tolkade det som att det var Clinton II eftersom det var PS som ägare. Men jag är inte säker...

så tolkade jag också det :laugh:

är bra sugen på Chacco men kan inte riktigt bestämma vilket sto han skulle passa till... har du sett ngt efter honom, vad lämnar han för typ?

Om jag inte blandar ihop honom med någon annan så lämnar han mkt snygga avkommor med riktigt bra gång. Bra typ och ädla föl.

Såg nämligen flera stycken en gång (westfalen tror jag) och de var riktigt riktigt fina!

Här är föllistan:
1995 - Golo val e. Goldpilz, tävlar Msv A

1996 - Hingst e. Levantos I

1997 - Los Vidanjo val e. Le Vainqueur, tysk sporthäst.

2000 - Memphis val e. Cordial Medoc, tävlar Msv B

2001 - Hingst e. Cordial Medoc

2002 - Hingst e .Argentinus

2003 - Hingst e. Armitage

2004 - Sto e. Armitage

2006 - Sto e. Carinjo

2007 - Garinja sto e. Carinjo

2008 – Död hingst e. Mighty Magic

Detta är listan från oldenburgerförbundet, har tyvärr inte lyckats hitta mer info om avkommorna...:( I år är hon dräktig med Dee Jost van Dyke.
Har även varit inne på Escudo, men vet inte om han lämnar grovt...

Blev det ngr föl e Armitage?

PS´Clinton II är helbror till "Carolus" Clinton.Han är född -94 och inte tävlats jätte mycket hemma i Tyskland.var 2:a i lag vid "Asian Games" under en ryttare vid namn Sang-Wuk Song??? Han bör ha lämnat lite avkommor vid det här laget,ngn som vet?

Knapplån

Det här är hingsten Ampere f-05 e. Rousseau u. Larivola e. Flemmingh - Amor. Klicka här
Jag har precis fått veta att hingsten ovan är såld till USA! :mad: Flim Flams och Rosevelts ägare har köpt Ampere! Iofs så är det roligt för ägaren att ha en sån hingst men jag som bor i europa hade gärna sett att han var kvar här...;)

Nu vet jag inte om han blir kvar eller flyttar! :crazy:

jag funderar sr
tändigt haha...har ett sto e.marco mitras ue.Landesfurst

tycker det ska bli kkt intressant o se careme göra bruksprov under ryttare. Sen gillar jag cornet stern.Han har intressant blod och verkar inte så chaffsig i mun som sin far.

sen har jag en mkt trevlig avkomma efter saint amour hemma men jag behöver nog en hingst med lite större mankhöjd:)

någon som sett careme på sistone?

Själv har jag stora funderingar på att betäcka med Chacco Blue, som blev 2.a i sires of the world.- blev helt såld på honom efter att sett honom i Zangersheide:d, blev också mkt glad över att se Clinton I som jag har dr med nu, mkt fantastiskt fin hingst, blev 3a!!! En annan hingst som också var fantastiskt fin, var e. Champion du Lys-For Pleasure äg. Shockemöhle, ryttare helena Torstensson. Ja, många fina hingstar och härstamningar fick man se...

Var också förbi Shockemöhle och fick en liten guidning runt i stallarna där "essen" stod...Tur att man har många månader på sig att ta ett beslut vad man skall betäcka med...

Men det var ju inte Clinton I utan Clinton II som gick där nere och var 3a. Den som startade där nere var f.94 och ägs av PS = Clinton II. Clinton I är född 1990 och ägs ju inte av PS.

Enligt startlistan är det i alla fall Clinton II om man ser till övriga uppgifter f.94 äg PS. Clinton I är ju född 90.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros
Tillbaka