Hingstfunderingar inför nästa år...

Sv: Hingstfunderingar inför nästa år...

jag funderar sr
tändigt haha...har ett sto e.marco mitras ue.Landesfurst

tycker det ska bli kkt intressant o se careme göra bruksprov under ryttare. Sen gillar jag cornet stern.Han har intressant blod och verkar inte så chaffsig i mun som sin far.

sen har jag en mkt trevlig avkomma efter saint amour hemma men jag behöver nog en hingst med lite större mankhöjd:)

någon som sett careme på sistone?

Ja,han har klarat betsäsongen jätte bra och är nu hemma igen hos MÖ.Han har fått lite lagom hingstkaraktär,men är sten cool.Håller tummarna inför bruks!!!

KL Funderar fortsatt på hingst och hittade två tänkbara kandidater till......

Stoet i fråga är e. Flemmingh-Shogun och ser ut så här:
http://www.pixbox.se/pic_show_id14766965.html

Funderar på:

San Amour e. Sandro Hit-Plaisir d'Amour

eller kanske

Stalypso e. Stakkato-Calypso II

Hon väntar sitt första föl i år och jag får se hur den ungen ser ut innan jag bestämmer mig för hur dyr hingst jag ska lägga på henne. Men drömma kan man ju alltid :love:.

Det var nog klokt av Flyinge att sälja dessa båda hingstar.Escudo erbjuder de ju på både import tai och fai och vad beträffar QE blod är det förmodligen vettigare att leta efter passande hingst till QEs döttrar.

Instämmer!!

Här har vi nästan klart med hingstvalet inför 2009, nu hoppas vi bara på att båda tilltänkta fäder blir tillgängliga också!
* Acapulco Gold - Furioso III går till Monte Bellini (om fölningen går bra, är dräktig med Balou du Rouet)
* Classic - Onyx går troligtvis till Casall om han går att få på TAI, men eventuellt bli det MB för henne också, kan inte helt bestämma mig

Ang. Catoki, han är inte kvar hos Sosath sa min danske kontakt tidigt på säsongen i år, han hade tagits tillbaks till förbundet. Läget nu vet jag dock inget om. Såg honom i Falsterbo i somras, och kommer ihåg att han hade en fantastisk kapacitet, men att han inte var speciellt rädd om sig. Tillfällighet? Kanske berodde på inskolningsproblem hos nye ryttaren, var väl precis efter bytet tror jag.

Ska bli spännande att följa nästa steg för Easy Boy hos PS, jag gillar verkligen honom (Easy Boy alltså ;)).

* Acapulco Gold - Furioso III går till Monte Bellini (om fölningen går bra, är dräktig med Balou du Rouet)
Kommer han att finnas på import nästa år?

* Classic - Onyx går troligtvis till Casall om han går att få på TAI, men eventuellt bli det MB för henne också, kan inte helt bestämma mig
Kommer han också att finnas på import?

Ang. Catoki, han är inte kvar hos Sosath sa min danske kontakt tidigt på säsongen i år, han hade tagits tillbaks till förbundet.
Jag har hört att det ev. kommer en son e. honom fram till svenskt prov nästa år. Om det stämmer har jag dock inte kollat.

Thilda verkar bo i DK så det spelar kanske mindre roll om de går på import för henne?

*jag har inte börjat tänka på vad jag ska betäcka med utan letar bara flera ston :D*

Angående Monte Bellini så sätter jag mitt hopp till Cyllene :)

Nu är det dock semin i Danmark som gäller för mig, och han fanns här i år redan, via en tjej på Jylland, så omöjligt kommer det nog inte att vara om han är i avel, bara olika dyrt..

Ang. Casall så är jag öppen för fryst, då aktuellt sto går tom i år vilket gör att jag kan börja tidigt. Jag har ingen aning om hur läget bland importörerna är, men har en superkontakt här i DK som kan fixa på i princip alla hingstar så sätter hoppet till honom :bow:

Thilda verkar bo i DK så det spelar kanske mindre roll om de går på import för henne?

*jag har inte börjat tänka på vad jag ska betäcka med utan letar bara flera ston :D*
Ooops glömde att det var Danmark! :crazy: Sorry!

Vad söker du för sto då?

Välstammat, dräktigt, som kan bytas mot åring eller föl :p.

(vågar inte skriva mer för då blir det väl annons)

Välstammat, dräktigt, som kan bytas mot åring eller föl :p.

(vågar inte skriva mer för då blir det väl annons)
Vi är litegrann i samma sits då! Jag har redan hittat ett sto i Tyskland som är dräktigt - henne vill jag ha! Eftersom att vi har sålt en av våra andra till Italien, så anser jag att henne har vi ju råd att införskaffa nu :idea:

Men enligt maken så är det inte ens intressant att diskutera! :mad:

Har därför nu, även en make till salu, om intresse finns :angel: :D ;)

Har därför nu, även en make till salu, om intresse finns :angel: :D ;)

Haha :D. Min är väldigt positiv: "fyra avelsston ska vi ha", säger han... men vem ska ha råd att betäcka dem då, undrar jag?

Fö så har 2- och 3-åringarna till auktionen kommit ut på deras hemsida, så nu är jag lite sugen på att spara min åring tills dess nästa år istället ;).

Casall kommer inte att finnas på fryst,inte heller på TAI .Enda sättet att seminera med honom är om man har ett holsteinersto och då måste man åka till station i Holstein.Han är dock så populär och begränsad till 350 ston så det kan bli svårt ändå.

Vad gäller Catoki kommer han att stå på station hos sin ägare Kai Gerken.Holsteinerförbundet har inget med honom att göra alls.Även Catoki är mycket populär i Tyskland vilket kan göra det svårt att få sperma från honom.

Det låter inget vidare, jag antar att du är säker på din sak?
Jag hörde lite löst ang Casall med min kontakt i år, och det verkade inte omöjligt enligt honom, men säsongen var så långt gången att det aldrig blev seriöst. Men jag fick alltså klart intryck av att han kunde fixa, och jag har inget Holsteinersto (vilket han väl iofs inte visste).

Kolla här Stommen Du gillar ju också långa ben! :angel: :D :

ampere2.jpg

Här kommer en bild till under ryttare:

72245.jpg

Bildkälla: www.paardenfokken.nl/

Står Catoki på EU-station kan det väl inte vara ngr problem med att få semin.

Själv kommer jag att gå vidare med mer KWPN och även Westf blod-självklart väldokumenterad förärvning.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros
Tillbaka