Hingstfunderingar inför nästa år...

Sv: Hingstfunderingar inför nästa år...

intressant hingst!!! Mkt bra fullblod i! det borde vara intressant för lite tyngre ston. Men jag blir lite nyfiken på vad han ger i storlek..

Ja, hur många "hann" han få denna säsongen?

Jag väljer nog Cagancho på min Voltaire (brunsterna kom i gång sent så hon blev aldrig dräktig)

O om Ibm skall betäckas blir det ev Niveau (hoppas han kommer till Breeders så jag får se honom live igen o titta nogrannt)

Jag har inte pratat med Royne om det...ännu.

Förmodligen ger han lite mindre avkommor, blodet talar ju lite för det, men med ett sto på 173 så tror jag att jag vågar chansa på det:D

Jag hade också gärna använt King Louie men han passar inte mina ston för 5 öre :cry:

kl

Jag är lite sugen på att betäcka mitt XXsto e hilti´s hut-niniski med Okeanos. Men än så länge är det nog mer en önskan än realitet.

*kl*

Har inget sto, men får man dregla lite så är den här inte helt fel. ;) Fhttp://www.harasdulh.com/forcompliment.php

Av de svenska så ligger Okeanos och Ludwig's Champion mig varmt om hjärtat. Trevligt med hingstar som både hoppar bra och kan röra sig!

Mitt Flemmingh-Shogun sto kommer att gå till Don Primero nästa år om han fortfarande är fertil och min ekonomi tillåter det.

Royal Diamond-Legat kommer troligen inte att betäckas eftersom hon fölar så sent. Hon får ett års break. :)

kl

1 - Grandeur-Midas-Maximus betäcks med Okeanos
2 - Couleur Rouge-Contender-Corde ??? Gärna någon med Argentinus i, ev Ludde fast då blir det ännu mer linjeavel (Corde & Grannus:confused:) Annars står Asti Spumante på önskelistan.
3 - Landkaiser-Argentinus-Apart betäcks förmodligen med Ludde för tredje gången :D
4 - Artist-Marwin-Anart Söker en ädel hingst med bra ben och lite storlek. Caréme, Verdi? Nja , här får jag fundera under mörka vinterkvällar!

De andra har jag inte bestämt om jag ska betäcka överhuvudtaget än.

Förmodligen ger han lite mindre avkommor, blodet talar ju lite för det, men med ett sto på 173 så tror jag att jag vågar chansa på det:D

Det låter lovande till min heffaklump model stooor:D Alla hennes avkommor har blivit så stora...

Jag vet inte.......vad jag skall använda nästa år. Går i funderings tankar och kommer att lägga krutet på det i vinter, men följande kanditater står på listan:

¤ Rascalino ( Rotspon - Velten Third) Celle Tyskland.
¤ Schönbrunn ( Irvinel - Caprimond) Tyskland, står i Sverige. Trakhener. Vi får se hur fölet ser ut efter honom nästa år.
¤ Channon (Rubignon - Mazarin) Sverige. Har en kanon ung hingst efter honom.
¤ El Bundy ( Escudo I - Rebel Z) Celle Tyskland.

En salig blandning, eller hur? Men vintern är lång.........:angel:

Se hit, snälla...................

Har ni någon erfarenhet av hingsten Rentino 1165? :bump:

har du ngn koll på hur många ston KL haft i år? det har varit väldigt tyst om Lucky Point-är det ngt som hänt eller?

funderingarna för nästa år pågår för fullt :) men mycket frågetecken som ska rätas ut... ;)

det nya Acord II - Voltaire stoet som nu är dr med C.O. funderar jag på att använda ngt av de Quidam de R stråna jag har i frysen, dels är hon väld lätt att få dr, dels tror jag det skulle passa henne, har 2 fina avk med Q de R som farfar, och jag gillar Q de R på Voltaire :d

Min Escudo - Calypso II som blir 3 ska semineras och funderar på Diamant de Semilly - tar gärna emot reflektioner om honom :)

Calypso II märren, förvärver sig bra med allt verkar det som :bow: så kanske en riktigt intressant unghingst om det kommer ngn

Embassy I - Calypso II har vila i år och frågan är om hon inte går tillbaka till Stakkato för 4e gången... hennes förstfödde e honom är klar för köringen i Hannover, och de andra 2 är jättefina ston, dock med rätt mycket Stakkato nerv :( så jag hade funderat på att ta ngt annat, ska dock kolla in den älsta i okt ...

Contender stoet, tror jag ska få ett års vila men det beror på hur hon går igenom dräktigheten i år och hur fölning blir (samt NÄR, är ganska sen....)

sist och äldst mitt 18 åriga Calypso II sto, tog som en ängel på fölbrunsten i år med Numero Uno och ser den bra ut kanske jag kör med samma, de passade ju bra ihop verkade det som... :D

*knapplån*

här pågår oxå funderingarna för fullt... :)

Contender stoet ska betäckas nästa år - med vem det vet jag inte riktigt just nu.. hon är nu dräktig med Escudo och fölar i april. Funderar lite på Catoki (om nu kompisen tar in på honom.. hoppas det)

Cortus stoet fölar sent, i slutet på juni, är nu dräktig med Carême. Och det är hennes första föl så jag får se hur hon klarar den här dräktigheten, fölningen, om hon går över eller ej.. Ev kanske det blir Catoki där med, Heartbeat är en annan favorit, King Louie oxå eller Carême igen om det här fölet blir bra och om han blir godkänd.. Men vi får se.. vintern är lång!!!! :D

KL
Någon som vet hur många ston Ludde fick nu iår?
Har nån sett honom "live"?

Det finns en fin breedershäst i fälttävlan e Feliciano-Hilti's Hut xx. Eller två, det var visst en 4-åring e Irco Mena med.
Felicianon fick diplom som 3-åring, men jag minns inte om det var dubbel.
Så IM-blod låter kanske bra för ditt sto? :)
mvh

Catoki (om nu kompisen tar in på honom.. hoppas det)

Där blir jag lite nyfiken!! Är det på gång alltså? Är han kvar hos Gerken eller var är han nu? I år har det ju varit svårt att få tag på semin från honom då han tävlats och inte varit på station osv.

Han skulle garanterar få ston i Sverige - jag är mkt intresserad!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Lymfangit
  • Ridskoleryttare
Tillbaka