Hingstfunderingar inför nästa år...

Sv: Hingstfunderingar inför nästa år...

Har haft lite funderingar...

Don Romantic verkar prägla sina föl och ge gång.

Rubinrot (igen?)

Någon som kan ge fler förslag?

Stoet är e: Magritte-Nepal-Utrillo. Dräktig med Loredes.

kan hända att det är på gång med Catoki, vi får se... jag kan höra av mig isf! :) Det var ju inte så stor efterfrågan sist hon tog in.. :(

Och det är tydligen klart att Monte Bellini kommer vara i avel nästa år också och delvis stå hos Jens.

Så nu har inte jag svårt med hingstval länge! :D

Det blir en Monte Bellini - Cashman igen och lägger även honom på Irco Mena-stoet!

Och det är tydligen klart att Monte Bellini kommer vara i avel nästa år också och delvis stå hos Jens.

QUOTE]

Kanon!! :bow: vet du om der blir färskt då och inte bara fryst. Han har ju kanon temperament så det vore kanske en bra kandidat på mitt Embassy sto... fast det blir Calypso II 3+4+5 och Corde 4+5+6+6 så det kanske blir för mkt av det då... vad tror du??

Se hit, snälla...................

Har ni någon erfarenhet av hingsten Rentino 1165? :bump:

Han ha´r ju givetvis inte verkat i Sverige men om någon visste något om han hade gjort det förra året i Tyskland.

Jag har följande kandidater till nästa ev betäckning 2009

Cornet Stern
Tornesh
Niveau
Saint Amour
Den 3åriga vinnaren från 08 e.Radiator

:laugh:

Jag hade skrivit ett långt svar som försvann! Men det är färskt även nästa säsong tydligen! :)

Det är svårt att veta vart man ska dra gränsen med Corde & Calypso, jag har samma problem men även Ramiro och Ferdinand.

Knapplån!

Här är en till unghingst som ännu inte är godkänd någonstans, men som får mig att fundera på om inte den kombinationen borde vara något för även svensk avel?

Nu ska denna grabben fram för visning - dock inte i Sverige dock! :mad: Jag skulle däremot önska att vi också hade en sån här stammad kille här! :D

Stammen är Eurocommerce Berlin u. Stakkatos helsyster! En sån skulle jag gärna betäcka med om han har dem rätta kvaliteérna!

himage.php

Senast ändrad av en moderator:

Knapplån!

Här är en till unghingst som ännu inte är godkänd någonstans, men som får mig att fundera på om inte den kombinationen borde vara något för även svensk avel?

Nu ska denna grabben fram för visning - dock inte i Sverige dock! :mad: Jag skulle däremot önska att vi också hade en sån här stammad kille här! :D

Stammen är Eurocommerce Berlin u. Stakkatos helsyster! En sån skulle jag gärna betäcka med om han har dem rätta kvaliteérna!

himage.php

Ålder ?
Ser ju väldigt grov ut redan om den då bara är 2,5 så kommer den ju att bli en pansarvagn innan den är "vuxen".

Jag håller med och tycker också att han är för grov. Dock så skulle jag tycka att han är intressant på ett lättare sto. Jag är inte helt glad åt halsen heller.

Jag håller med och tycker också att han är för grov. Dock så skulle jag tycka att han är intressant på ett lättare sto. Jag är inte helt glad åt halsen heller.

Ja halsen reagerade jag också på vid första anblicken, men frågan är om den inte egentligen är något bättre än vad man tycker vid första anblicken, tittar man närmre så står han nog lite knepigt med halsen dessutom är han ju väldigt underutvecklad vid bogspetsarna vilket gör att det der ganska knepigt ut. En riktigt bra hals har han nog inte kort ser den ut att vara, men jag tror att man lurar sig på grovleken/rakheten.

Ja halsen reagerade jag också på vid första anblicken, men frågan är om den inte egentligen är något bättre än vad man tycker vid första anblicken, tittar man närmre så står han nog lite knepigt med halsen dessutom är han ju väldigt underutvecklad vid bogspetsarna vilket gör att det der ganska knepigt ut. En riktigt bra hals har han nog inte kort ser den ut att vara, men jag tror att man lurar sig på grovleken/rakheten.
Mmm han ser lite fransk ut i typ...

Ska för första gången betäcka ett sto som är e Parant ue Gaston.

Har ni något bra förslag vad som kan passa henne?

Tacksam för tips! :)

Jag skulle också kunna tänka mig att använda Monte Bellini om det är så att han skulle passa mitt sto annars så har jag funderat på Camaro M eller Herzensdieb igen det är ju min favorit det, som många nog förstått. Men det kan ju också dyka upp någon ny förmåga till våren sådant vet man aldrig.

Så nu har inte jag svårt med hingstval länge! :D

Det blir en Monte Bellini - Cashman igen och lägger även honom på Irco Mena-stoet!

vem är den där Monte Billini? var finns han? vad ger han för storlek tro o typ? lite för ung kanske för att se :).

Jag läste om han i Ridsport nu. Otrolig prestation att vinna 2 år!!

Senast ändrad:

Tänkte använda Cassini l på den som gick tom i år.Gjorde 2 dyra försök med Berlin men det blev inget tyvärr.Mitt Corradosto går troligen till Catoki eller möjligtvis Clarimo.Caretinostoet ska till Cassini ll.Mitt Cagliostrosto till Clearway eller Cancara.Fast det klart man hinner ändra sig flera gånger innan det är dags:grin:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka