Hingstfunderingar inför nästa år...

Sv: Hingstfunderingar inför nästa år...

Iletorp tog in C-Trenton Z för ngr år sedan,men fick inga ston.
:confused: Gjorde dem? Det hade jag ingen aning om? Konstigt att han inte fick några ston?! Han har ju både bra stam och ett fantastiskt möderne!

Annonserade dem ut att dem hade han på import då? Jag har missat honom totalt! :confused:

Jag vet inte.......vad jag skall använda nästa år. Går i funderings tankar och kommer att lägga krutet på det i vinter, men följande kanditater står på listan:

¤ Rascalino ( Rotspon - Velten Third) Celle Tyskland.
¤ Schönbrunn ( Irvinel - Caprimond) Tyskland, står i Sverige. Trakhener. Vi får se hur fölet ser ut efter honom nästa år.
¤ Channon (Rubignon - Mazarin) Sverige. Har en kanon ung hingst efter honom.
¤ El Bundy ( Escudo I - Rebel Z) Celle Tyskland.

En salig blandning, eller hur? Men vintern är lång.........:angel:

Varför tar inte du hem på honom??
Det är så mycket logistik så jag vet inte om jag har möjlighet/tid att syssla med importsperma. Det är ju lättare att bara lyfta luren och ringa någon annan som tar hem...:D

Senast ändrad av en moderator:

kl

Jag kommer använda min egen nästa år eller Nobel alt Chess (?)

Iletorp tog in C-Trenton Z för ngr år sedan,men fick inga ston.

Hade jag inte heller någon aning om!

Såg honom på två tävlingar i somras och det var en stor hingst med mkt scope. Inte direkt liten och kvick - men vilka språng. Till rätt sto en mkt intressant hingst!

Det är ju lättare att bara lyfta luren och ringa någon annan som tar hem...
Efter att ha hört allt som strular till det för både stoägare och importörer så är jag tveksam till om man har mod och råd att ta en utlandsstationerad hingst.
Så mina banor går åt Okeanos vars två avkommor jag är mycket nöjd med, JM om han finns kvar och LapTop eller om jag vågar Peking.
Men som skrivet innan det är ju lång tid kvar och mycket kan hända ännu ....

Jag har bara ett sto som kanske ska betäckas nästa år. Beror på om hon fölar i tid eller går över då det är lite på gränsen nåsta år, tar hon sig inte på första försöket så blir det då väldigt sent.

Men jag funderar på Alligator Fontaine, Balou de Rouet eller Laptop igen om fölet nästa år blir bra men av fel kön :angel:

kl

jag har två favoriter:
- balougraph
- jaguar mail

men vintern är lång :)

men vintern är lång :)

Så sant som det var sagt!

Jag funderar även lite över mitt ekonomiska läge och plånboken skulle nog må bra av att vila ett år egentligen..
Men blir det Alligatorn är fölet isf redan sålt, det är ett beställningsföl isf men jag vet inte hur seriösa de var utan det kan ju ha varit löst snack bara.

Men det är lite svårt att göra en budget betäckning och ändå ha nåt rätt så lätt sålt.
Så ska jag göra nån "budget" variant så får det helt klart bli Laptop igen, det är helt klart billigast.
Frågan är hur lämpligt det är med fryst på fölbrunsten? Inte så bra kanske.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Lymfangit
  • Ridskoleryttare
Tillbaka