Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni sett att KENTUCKY VAN'T RUYTERSHOF står i Sverige i år!!! Han finns på Stockholm seminstation.
WOW!
Hon är 84% anglo. Men jag börjar luta åt Diero faktiskt, tack så hemskt mkt för input!Warrant och hans pappa Numero Uno har både lämnat ett fåtal fälttävlanshästar. Deras största problem är precis som för Canterbury's avkommor att klara av att komma runt terrängen på tid.
Om man är medveten om det redan innan man betäcker och inte siktar på att vinna 3* eller högre klasser och har ett sto som står högt i blod (är det en ren anglo?) behöver det ju inte vara ett megaproblem.
På en helt annat tema såg jag att Warrants seminstation erbjuder Inventa d'Or på fryst. Visste inte ens att man kunde få tag i simmare från honom.
No luck, inget ägg är släppt så "blåsan" är kvar.Stoet är seminerat nu. Koll på måndag igen.
Colmander känns inte rätt då jag tycker att han ser lågställd ut. Zafferano är en väldigt fin häst som jag har tänkt på men är orolig att han tillsammans med Briar blir grovt. Men otroligt läcker färg.
Apache var efter UB40 och behövde ledare precis överallt under hela sin karriär (som jag följde från "läktarplats" från det år han fyllde 6 till han dog).Har lite funderingar på att betäcka ett sto med janeiro platinum, men lite orolig för vad UB40 ställer till med där...? Stoet är åt det reaktiva, nervösa hållet. Inget som jag vill förstärka. Någon som har erfarenhet av UB40?
@Bee Stämmmer med min uppfattning om UB40 men det skall sägas att jag inte upplevt samma spänning när det hoppat en generation till även om Janeiro alltid har sett ut att vara en väldigt kraftfull individ. Rent generellt tänker jag att vill man avla hästar gemene man (apropå Mr. Massa det står om i Ridsport avelsextra) så bör man ha de egenskaperna väl förändrade i stoet när man betäcker med en "topphingst" eftersom de sällan är avlade så. Speciellt holländare är avlade lite väl mycket på nerv och hetta inom vissa linjer, även om man försöker backa bandet nu.Apache var efter UB40 och behövde ledare precis överallt under hela sin karriär (som jag följde från "läktarplats" från det år han fyllde 6 till han dog).
Om det är vad man riskerar att få genom att använda UB40s blod skulle jag absolut inte våga chansa.
Jag hade inte räknat med det helt ärligt, Charlotte säger alltid i intervjuer att han är ett riktigt "powerhouse", tips från mig är att luska fram någon intervju då jag inte minns hennes exakta ordval. Årets hongstvisning ligger på Clipmyhorse, där pratar hon on Kjento. Vill du coola en reaktiv häst hade jag vänt blicken mot tyska blodslinjer(eller kanske något "svenskt"), inte mot kwpn.@eventingmania @Valerianovna Precis de svar jag inte ville höra, men misstänkte att jag skulle få
Vad tror ni om Kjento och temperament? Har gillat den hingsten sedan första gången jag såg honom. Med Negro tänker jag att det borde vara lite stabilare....?
TackJag hade inte räknat med det helt ärligt, Charlotte säger alltid i intervjuer att han är ett riktigt "powerhouse", tips från mig är att luska fram någon intervju då jag inte minns hennes exakta ordval. Årets hongstvisning ligger på Clipmyhorse, där pratar hon on Kjento. Vill du coola en reaktiv häst hade jag vänt blicken mot tyska blodslinjer(eller kanske något "svenskt"), inte mot kwpn.
@Pontevecchio
Cannobio är e.Casall och det är hans mormorsmor som har lämnat Cardento så jag tolkar dig kanske fel ang din Cardento-xx kommentar men Cannobio har inte Cardento i stammen själv. Vill du ha Cardentoblod finns det många andra hingstar med Capitol blod att välja på.
Har du sett Ferguson (Floriscount - Lauries Crusader XX - Wolkentanz I)? Borde väl gå att få upp simmare till Sverige från honom. Stabilt temperament och begåvad hingst med utmärkta blodslinjer@eventingmania @Valerianovna Precis de svar jag inte ville höra, men misstänkte att jag skulle få
Vad tror ni om Kjento och temperament? Har gillat den hingsten sedan första gången jag såg honom. Med Negro tänker jag att det borde vara lite stabilare....?
B-Estelle är den som lämnat Cardento om jag inte minns fel, går att dubbelkolla på blup (vilket jag ej har gjort).Jag läste mormor men du har säkert rätt. Jag syftade på att Cardento kom ur det blodet som funkat bra med xx.