Hingstbråk

urkella

Trådstartare
Flyttade min lilla mini till ett lösdrift där det går 2 andra shettisar. Dessa ska ha gått ihop sedan de var föl (är nu 6 år). Men efter att min flyttade dit går inte det att ha dom ihop utan att dom bråkar, har nu gått snart 3 veckor och de vill sig fortfarande inte utan att den ena jagar undan den andra, troligen för att skydda min lilla. Fick idag veta att båda är hingstar. Men tror ni att de lugnar sig ? har nu fått ta ut den som blir jagad hela tiden så han går nu själv. Vill ju att de ska kunna gå ihop alla. så kommer det bli bättre med tiden tror ni ?

Sv: Hingstbråk

Har du släppt in din häst till två hingstar utan att veta om att dom va det??:o

Troligtvis kommer det inte gå att alla tre går tillsammans. För den starkare hingsten kommer hela tiden köra undan den mer ranglåga hingsten. Så länge dom va bara två gick det bra, men tre kommer nog inte att funka.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 658
Senast: jemeni
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 220
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama