Hingstar som passar weltmeyer ston .

cusan

Trådstartare
Söker på forumet och e säker på att ni diskuterat w linjen och vilka hingstar som passar bäst , det kommer ju dock nya hingstar varje år , så jag är tacksam för era kunskaper och åsikter i denna frågan .
 
Spontant säger jag De Niro-blod i någon form, gärna kombinerat med fullblod rätt nära så kanske Dionysos, Dancier eller De Noir kunde vara värda att kika på.
 
Vi har ett sto e. Dr Doolittle (Donnerhall) - Weltmeyer som vi är oerhört nöjda med, fantastiskt fint temperament, väldigt rörlig och har enda sedan unghäst varit extremt välbalanserad med en hög ridbarhet. Dock är hon ganska liten (sannolikt för att hon fick föl redan som 3-åring och att hennes mamma var liten) men har en superskritt och en riktigt fin taktmässig trav. Dessutom har hon en väldigt vacker sida, upplevs lättriden och förmedlar en jättefin ridkänsla.
 
Jag har ett Warsteiner sto som har lämnat en jättefin avkomma med temperament utöver det vanliga med Dionysos. Jag letade efter Donnerhall-blod med fullblod nära...
 
@cusan Ja Donnerhall - Weltmeyer är väl känt som en golden cross, och det finns ju en mängd Donnerhall-ättlingar så det är bara att välja och vraka, och se till stoets för och nackdelar förstås. :)
 
Florencio I är e: Florestan - Weltmeyer så visst passar F-blodet ihop med Weltmeyer också. Du kan kanske välja Fürstenball (e: Fürst Heinrich - Donnerahall) som kombinerar F och D :)
 
Fast det går nog bra med F-linjen också ;), Florencio I är ju e. Florestan - Weltmeyer och han är ju "ganska" fin :angel:

Synd att inte Firenze ska vara i avel i år, då hade du fått F-linje men Donnerhall som morfar!
 
Kolla på Fürstenball eller sonen Follow Me alternativt For Romance, där har du både F och D linjer.
 
Fursten ball e lite dyr tycker jag ...:( Jag har tre ston ..
 
Senast ändrad:
Yes han är riktigt fin, definitivt en wow-hingst. De Noir tor jag också kan vara något, kanske inte riktigt lika flashig men bevisat bra förvärvning.
Skovens Rafael kombinerar också Donnerhall och Rubinstein I blod, B H Romanov som pappa och Don Schufro som pappa. Ligger riktigt bra till på BLUP här i Sverige.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
656
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 450
Senast: Tilly_85
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 304
Senast: hollypolly
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
324
· Visningar
30 391
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp