Sv: Hingst?

Nu tänkte jag väcka denna gamla tråden till liv.
I år skall det i vart fall bli allvar av det jag bara spekulerade om förra året.

Så...
Jag har i och för sig kanske redan bestämt mig för vilken hingst det skall bli men det skulle vara intressant med lite mer input innan det sultgiltiga beslutet fattas.
Kronoborgs Lena skall betäckas. Avkomman skall jag behålla själv och min föhoppning är att det skall bli en nyttig amatörhäst till både sulky och monté.

Stoet är mycket vasst och är en utpräglad sprinter. Hon har gjort bra tider men har i princip aldrig varit helt lätt att träna. Hennes melodi är att springa fort som bara den och aldrig känna efter.
Vad jag önskar från hingsten är att denne inte är känd för att ge skarpa individer eftersom skärpa redan finns så att det räcker på mödernet.

Plånboken är heller inte stor så budget alternativ är det som gäller.

Jag har stora krav och stora planer. Har ni några idéer på lämplig hingst?

Diamond Way

Alla jag har träffat är supertrevliga. Har själv en treårig hingst efter honom och snällare finns inte. Betäckte mitt supervassa sto med honom förra året och hon är högdräktig nu. Han kostade bara 2000 Euro förra året.

Civil Action kanske :angel:
Egon lavec
lägre pris klass
Meadowbranch lucky som jag tycker är mycket underated då han faktiskt får shit ston hela tiden och lämnat bra hästar. Lite gammal stamm men vad gör det om dom springer.

Om den är som den hetsporren jag hade hand om efter Confident victory so är det kanske bra med Egon lavec som verkar lämna snälla och lugna avkommor efter vad jag hört vill gärna ha en själv:love:

Kul att du ger den hingsten som förslag. Vi har tänkt på Skogans Orlov och då är det ju han som är fadershingst. ;)

Och jag kan inte låta bli att gilla Orlov med tanke på min treåring...

Mamman är lågställd och ostartad (har bara sett henne bred som en ladugårdsvägg men ändå) och dottern är långbent och rejäl och har inte riktigt börjat ta i än. :love:

Egentligen är hon inköpt av sentimentala skäl då jag hade mammans helsyster, men jag har inte ångrat en sekund.

Egentligen är hon inköpt av sentimentala skäl då jag hade mammans helsyster, men jag har inte ångrat en sekund.

Vad glad jag blir när jag hör sånt här ett "dåligt" inköp som slutar lyckligt:love:

Har själv gjort samma "tabbe" och det slutade inte lyckligt dock med en rolig olycka som slutade bra :angel:

Vad glad jag blir när jag hör sånt här ett "dåligt" inköp som slutar lyckligt:love:

Har själv gjort samma "tabbe" och det slutade inte lyckligt dock med en rolig olycka som slutade bra :angel:

Det här är inte nåt "dåligt inköp" som jag ser det, hon var riktigt fin som liten. Hade hon sett ut som f-n hade vi inte shoppat. Mamman stod i träning som tvååring sen tog pengarna slut och hon stod i hage medan helsyrran jag hade sprang in lite pengar.

Det "dåliga inköpet" var när jag köpte hennes moster... :love: Liten skev tvååring som inte tränat på 6 månader efter gårdshingst för 8000 kr.

(avatarbilden)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Trav Går lite halvt om halvt i tankar om att ev betäcka min Heidi i vår....Nån som har några ideer om Gift Kronos, So Perfect eller nån annan...
Svar
3
· Visningar
1 567
Senast: Buffe
·
Trav Nu är läget ungefär lika förvirrat som det brukar vara så här års. Vi har fem ston som ska betäckas. Givetvis har vi en massa egna...
Svar
12
· Visningar
1 993
Senast: johnpatrik
·
L
Trav Vill ha lite feedback gällande val av hingst till mitt sto.. Vad tror ni om dessa val...
Svar
3
· Visningar
1 751
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka