hofi

Trådstartare
Om en hingst är ägd av ett bolag (handels), det är två ägare där båda är firmatecknare. Får då båda underteckna språngsedeln eller är det en särskild. Jag undrar om det finns någon som har koll på detta särskilt när det gäller islandshingst.

Tack så mycket. Jag har en fråga till. Om en person i detta bolag vägrar att släppa papprena till den andre, hur gör man då? Kan SIF utfärda en språngsedel oavsett vad denna person säger. Det förekommer naturligtvis inga fölavgifter eller språngavgifter. Regkostnaden ska naturligtvis betalas av stoägare till SIF?

Bättre att fråga SIF direkt, det är nämligen lite knepigt detta har jag förstått. :D

Finns stoet med i språngrullen, om du inte med säkerhet vet kolla det först. :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 146
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 563
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 695
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 180
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka