Hingst till Pheaton X sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 758

sona

Trådstartare
Funderar på att betäcka mitt sto i sommar. Hon är 160 cm hög och har alldeles för mkt tempramnt. Vill ha en hingst med ett lugnare temprament, hopp/fältävlans inriktad. Gärna Anglo. Är förtjust i Buisness (nån som har en avkomma efter honom?) Har ni några bra förslag?
mf är Carat.

Sv: Hingst till Pheaton X sto

Vill du ha ett så gott som garanterat gott temperament skulle jag titta på Hip Hop eller hans far Feliciano. Hingstlinjen de kommer från brukar lämna korrekta avkommor med stor ridbarhet och hoppförmåga.

ja det är sant! Att jag inte tänkte på det.. Har en hemma med feliciano som farfar och har haft en efter Chess.. Båda supertrevliga.

Har ingen avkomma efter Buisness, men har bara hört gott om honom själv. Så pass att jag har mina egna funderingar på en Buisness baby till nästa år. Jag har pratat med både tidigare och nuvarande ryttare och får samma svar från alla om hur lätt och trevlig han är.

Jo har också hört gott om honom, men aldrig mött nån som har en avkomma efter honom. Hur stor är han?

Han är 167 cm hög. Plus att han är högt bedömd som unghäst.
9-9- på gångarter och 8/9 på hopp.

aha låter jätte bra.. Får nog ta och ringa johan..

Kombinationen Robin Z- Pheaton X brukar bli väldigt bra. En sådan kombo vann Breeders ett år ( 2000?) som dressyrhäst samt att de brukar hoppa bra..

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 019
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 730
Senast: Görel
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 377
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 394
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka