hingst hjälp

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare indra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 665
Sv: hingst hjälp

såg förresten också att det ska vara med en hingst efter Roven på bruksprovet i år. Jag har inte sett någon avkomma efter honom live så jag ska absolut försöka se den. :)

De jag tänker först på är väl Roven och Saint Amour (efter de avkommor jag sett).

Vad har ditt stos mamma gjort/lämnat? Stostam? Har stoet haft föl och med vilka hingstar? Resultat?

Mvh Cissi

roven blev absolut intressant nu när jag fick veta att han inte alls e i "nedförsbacke" som jag trodde med tanke på att han e fullblod.

tyvärr är saint amour för liten:(

vet inte vilken sto familj mammsen är ur (hur hittar jag det??), hon har bara lämnat en avkomma å det e min som gått 1.30. och mitt sto har inte haft föl tidigare

såg förresten också att det ska vara med en hingst efter Roven på bruksprovet i år. Jag har inte sett någon avkomma efter honom live så jag ska absolut försöka se den. :)

:D:D:D:D:D

å vad kul... nu blir det inte att jag åker dit å kollar tror jag men visar dom inte web tv???

Ingen aning, de borde de göra. Jag jobbar 5min från Flyinge så jag brukar smita in och titta på det jag vill se och sen åka och jobba igen :D

tyvärr är saint amour för liten:(

Det hade jag inte oroat mig för - mamman och mormor är stora (har sett båda), han är första fölet och har ett helt gäng helsyskon som ligger typ 168-172. Dessutom verkar det vara bra storlek på avkommorna (har sett flera).

vet inte vilken sto familj mammsen är ur (hur hittar jag det??), hon har bara lämnat en avkomma å det e min som gått 1.30. och mitt sto har inte haft föl tidigare

Vad heter ditt stos mamma? Mödernet är verkligen A och O - Stanford och Turban Rose är bra hingstar som far och morfar men mödernet (vad det lämnat) är jätteviktigt!

Mvh Cissi

Det hade jag inte oroat mig för - mamman och mormor är stora (har sett båda), han är första fölet och har ett helt gäng helsyskon som ligger typ 168-172. Dessutom verkar det vara bra storlek på avkommorna (har sett flera).

Vad heter ditt stos mamma? Mödernet är verkligen A och O - Stanford och Turban Rose är bra hingstar som far och morfar men mödernet (vad det lämnat) är jätteviktigt!

Mvh Cissi

ok... har inte sett ngn avkomma bara vart ute å läst lite om hingsten på nätet. tycker det e lite läskigt om jag skulle få en 1.55:are liksom.
nu e jag typ värsta tönten men vill vara anonym så jag skriver inte ut vad hennes mamma heter... tönt varning på mig... men visst e mödernet viktigt det kan jag hålla med om, glöms nog tyvärr bort i många fall

ja hoppas erkligen att de inte e så att folk inte kan svara bara jag för att jag vill vara anonym. hallå jag bad om lite hingst hjälp här liksom!!!! ingen mer här som har ngt tips:idea::idea:???

ja hoppas erkligen att de inte e så att folk inte kan svara bara jag för att jag vill vara anonym. hallå jag bad om lite hingst hjälp här liksom!!!! ingen mer här som har ngt tips:idea::idea:???

Folk kanske sover denna tid på dygnet.
Men jag ska slå ett slag för Cartier. Står i Sverige även nästa år, jag antar på samma ställe, Eklunda Stuteri.
Superstam, superhoppförmåga, dessutom supergång.Lätt i typen.Snygg.Han är efter Contender och har efter det Capitol I på mödernet. Mumma!

Tror inte att det är för att du vill vara anonym. Utan det kan ju vara så också att om man inte får mer information om stoet än den som finns nu, så är det svårt att komma vidare med fler förslag.
Som t ex stofamiljen, det är ju inte bara hingstarna som har betydelse för avkomman. Det hade många kunnat hjälpa dig med om de haft namnet på henne eller henne mamma. Men då finns ju också möjligheten att någon kan lista ut vem du är. Samma sak med bilder på stoet hade kunna ge mer vägledning än bra beskrivningar men då finns ju möjligheten att någon känner igen henne.

JAG tycker att Cartiers hals är för kort, ja. Så jag skulle inte lägga honom på ett sto som har "kortare" hals, dvs, något man antagligen vill förbättra

Du kan titta på Cartier på Ekelunda.com.
Där står också lite om stam, avkommor, resultat osv...
Jag tycker inte halsen är särskilt kort, och inget jag alls tänkte på vid visningen.Men jag kanske blev bländad av alla andra fördelar.

Han har massor med fördelar, MEN en kortare hals, så jag skulle som sagt inte lägga honom på ett sto som har just den enskilda "defekten"

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 040
Avel Har ett sto som kommer betäckas antingen under 2017 el 2018 och skulle vilja spåna lite på hingst. Stoet är e. Quebec ee. Quidam de...
Svar
10
· Visningar
1 914
Senast: KickiH
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka