Hinderstöd

Tror de brukar ligga på 180 cm höga och vara 10x10cm "tjocka"? är inte 100% säker dock

Har sett ett flertal variationer, vissa är bara 120 cm höga, andra 150 cm och sen finns det högre. Välj det du behöver - det du använder.

Det beror väl på hur högt man tänkt hoppa?

Jag själv skulle inte ha nån nytta av några 160 cm-stöd... :D

de bör vara så höga att hästen inte ska vilja hoppa över dem.. så 160-180 cm är en bra höjd.. (om du inte har en avdankad OS-hoppare dvs :p)
tjockleken på stolparna är 96x96 mm..

enkla "fötter" till stolparna kan du göra såhär
{4696dce1-0555-4934-852b-19b025228028}.jpg

det behövs ca 100-120 cm plank till fötterna och det är bra mkt billigare än 160 spänn för en fot i metall.. *tipsar lite*

annars såg jag en bra hinderfot idag oxå.. man ställer stödet i en rund form och häller på beton/cement så man har en 6-7 cm tjock cementfot..
lite tungt men stabilt =)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 448
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 610
Senast: warg
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 106
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Svar
11
· Visningar
1 094
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur