M

magge

Vi ska köpa alt. göra själva en hinderpark. Har någon gjort hinderstöd själva? Hur gjorde ni? Har någon något tips om billiga bra tillverkare?

Sv: Hinder

Vill man ha mycket hinder så ska man nog köpa. Tänker man på kvaliten ska man absolut köpa tycker jag.

Vad jag har hört ska man behöva ha mycket tålamod och mycket tid till att göra egna hinder :p Tyvärr är jag inte sådan som person så jag har inga tidigare erfarenheter.....
Tycker dock att det är lite synd att hinder ska vara så dyra att köpa, men jag antar att det är en god invenstering :laugh:

Jag håller nog inte med dig här. Det beror helt och hållet på hur omsorgsfullt man bygger dem och hurudant material man använder sig av. Trämaterial måste ju inpregneras och målas för att hålla vatten och slag. Har man bra material, verktyg och är duktig på att snickra kan man fixa riktigt fina och hållbara hinder. Kolla bara i den länkade tråden. Det blir helt säkert billigare också, om man inte måste köpa alla verktyg osv också.
Men som sagt, det är tidskrävande, men otroligt roligt om man är många!

Jag tror att man tjänar på att köpa färdiga fötter till stöden... De klarar mer än de i trä man bankar ihop själv... Men DET GÅR ju att göra själv...
Impregnerade pålar till stöd finns billigt på byggmax... Då måste man ju inte ha jättegott om tid att måla direkt heller;)

Den andra länkade tråden är annars väldigt bra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 122
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
365
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka