Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL*
Vad är då summan av det hela? Vilket är bäst o ge hästen "vanlig" saltsten eller Himalaya salt?
Jag är helt novis vad gäller alla grundämnen o sånt (skulle nog hängt med lite bättre i skolan)
Jag vet inte benämningen på alla ämnen som ingår i saltet. Om dessa ämnen sopm du nämner, alla ingår i det periodiska systemet så är svaret JA.
Jag vet inte benämningen på alla ämnen som ingår i saltet. Om dessa ämnen sopm du nämner, alla ingår i det periodiska systemet så är svaret JA.
Och vartända ämne som finns där finns också naturligt i vår kropp, i samma uppsättning som i saltet. På precis samma sätt. Mao är salt och allt som finns i det redan något som vi är byggda av. Därför passerar alla dessa ämnen (om de förekommer i rätt sammansättning) obehindrat genom vår kropp och våra celler. Efter som att det är detsamma som oss är det också lika lätt för det att vandra genom kroppen/cellerna etc. Det är inget gift det är ett kroppsligt ämne. Därfär är dessa ämnen inte heller skadliga för oss även om de i fel uppsättning är dödliga gift.
Sammanfattningsvis kan man säga, Himalaya salt är en produkt som inte är renad, medan det salt vi äter är renat. De man kallar tillsatser försvinner vid kokningen, och saltet blir därför lite mer än 99 % rent natrium jämfört med Himlaya saltet som håller en renhetsgrad på ca 93-95 % natrium resten är slaggprodukter som finns i vanlig bergmalm.
Beskriv även gärna vilka positiva effekter bly, plutonium, teknesium och kvicksilver har på kroppen.
Troligen är nästan alla ämnen cancerframkallande. I fel uppsättning och mängd. Men du har väl inte cancer och jag kan garantera att du har och alltid har haft alla ämnen som ingår i det periodiska systemet, i din kropp.Du menar alltså att radon, plutonium och polonium plötsligt inte är giftiga eller cancerframkallande eftersom de andra ämnena i periodiska systemet uppväger deras brister?
Tycker du detta är enbart skojjigt också?!
För min del så är det inte ens skräckblandad förtjusning, det närmar sig mest den gamla vetskapen om att "allt går att sälja med mördande reklam"
... dessvärre kan det nästan tolkas bokstavligt nu.
Då ska vi se.
-----------------------------------------
Vi är ju gjorda så fiffigt att våra kroppar säger till och ger oss ett sug när vi har brist på ngt. Men det salt som vi stoppar i oss idag innehåller inte det vi har behov av vilket innebär att bristen består och vi äter mer salt.
---------------------------
-------------------------------------
Saltet som vi äter består ju som sagt endast av 2 grundämnen ur det periodiska systemet. Natriumklorid i sin ensamma form (alltså utan de andra mineralerna) är ett rent cellgift. Dödligt för människans celler. s
---------------------------