Hicka hos valpar!?

flugskit

Trådstartare
I fredags var jag och pojkvännen iväg och hämtade våran goldenvalp. En väldigt söt liten prick.

Det är dock en sak jag funderar över. Felix, som han heter, får konstiga ryckningar ibland. Precis som han hickar. Magen "hoppar" som den gör hos människor när dom har hicka.

Är det hicka eller vad kan det vara? Jag börjar bli orolig när det händer ung. 1 gång/dag. :crazy:
 
Sv: Hicka hos valpar!?

flugskit skrev:
I fredags var jag och pojkvännen iväg och hämtade våran goldenvalp. En väldigt söt liten prick.

Det är dock en sak jag funderar över. Felix, som han heter, får konstiga ryckningar ibland. Precis som han hickar. Magen "hoppar" som den gör hos människor när dom har hicka.

Är det hicka eller vad kan det vara? Jag börjar bli orolig när det händer ung. 1 gång/dag. :crazy:

Farin hickade också nästan varje dag som liten valp men det går över..Ingeting som är farligt :)
 
Sv: Hicka hos valpar!?

Min valp, som nu är 5,5 månad, hickade också väldigt mycket när hon var mindre men det har avtagit redan nu. Nu hickar hon bara någon enstaka gång.
 
Sv: Hicka hos valpar!?

Precis som hos små barn, så hickar valpar ofta och har en snabbare andhämtning än vad vuxna har.

Min valp och min bebis i magen brukar hicka ikapp på kvällarna i sängen :D
 
Sv: Hicka hos valpar!?

Jag skulle precis skriva en tråd ang detta så bra att jag hittade denna! Min valp hickar massor, och samma med andningen, men nu e jag lugn! :angel:
 
Sv: Hicka hos valpar!?

Okej. Jag var jätteorolig innan jag fick svar, trodde han hade nå fel i lungorna/hjärtat :eek: :p
 
Sv: Hicka hos valpar!?

Sån var jag också. Helt överanalyserande. Men nu efter fem månader verkar han frisk och kry, så man oroar sig nog ganska mycket i onödan :)

Våran spydde också, fast mest vid bilturer i början. Men det är normalt! :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
763
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 800
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 694
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 197
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp