HhjjÄÄllpp

K

karuso_00

nu börjar jag få panik.
för snart 3 år sen köpte jag min nuvarande häst som är 6 år i år. meningen var att jag skulle tävla men än så länge har jag inte kommit iväg på en enda tävling, klubbtävlingar hemma o så men inte något mer, för det första: är det nån som har koll på hur länge en häst får gå unghästklasser? :confused:
För det andra: är det nån som har tips på hur jag ska kunna komma iväg, samt övningar in och ut ur transporter, för det tycker han inte om.:(

Tacksam för alla svar!:bow: :bow: :bow:

Sv: HhjjÄÄllpp

du får tävla honom som unghäst året ut om han är 00a

Min unghäst hade jätte problem med att lasta i början men vi drog in honom med linor till att börja med, sen fick han äta sin mat där inne o sen gå ut.
då visste han att det inte var farligt.
Sen till slut behövde vi bara hålla upp linorna för att han skulle gå in.
o nu travar han in i transporten utan linor och allting haha
det är bara att lasta, lasta lasta.

Bestäm dig för att åka, anmäl till tävlingarna o betala in, för då kommer du åka eftersom du inte vill förlora pengar haha

Min häst är också 6 jag har tävlat unghäst klasser några gånger förra året :rofl: och i år ska jag tävla men nu när hon e 6 så får jag hoppa unghäst och om man har ponny så ska man gå i den klass man vill hoppa avd a i 2 gånger felfrit om man klarar det så får man tävla på "Riktigt" om man har häst är det 3 gånger tror jag..

Men om du ska börja tävla ute så tror jag det är bäst att du hoppar i unghäst klasserna några gånger så ni blir säkrare..:P

haru ponny elr häst? innom vilket distrikt tävlar du?

Lycka till:D:banana:

sanningen är ju den att vi ska åka iväg på söndag:)
då åker vi till Berga nbg o hopptränar.
han har ju varit med om en transport olycka för lite drygt 1½ månad sen så vi får se hur det går.:crazy:
jag kommer troligen att tävla för Vallentuna ridklubb, kommer inte ihåg vad alla distriken heter. ska nog redan nu beställa ryttarlicens, så det blir av :crazy:

men då är det alltså så att han får gå som unghäst fram till 2007 visst har jag fattat allt rätt då?
(har tävlat har grönt kort, även om det inte låter som det men det var så länge sen jag tävla):o

Tack för hjälpen:bump:

stor häst på 170cm är det som ska ut o tävlas, nån som vill =P

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 701
Senast: Ajda
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Ridning Har en häst 6 år (föredetta travare) som jag nu haft i snart ett år som slutade i travet när vi köpte honom och övergick till ridhäst...
Svar
5
· Visningar
1 601
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025