Hemmagjorda flugmedel

Jag har blandat Ättikssprit, vatten samt klippt massa vitlöksklyftor och blandat i en sprutflaska, luktar för jävligt, men jag tycker det funkar bra faktiskt :)

Vinäger,vitlök,mynta,matolja,citron,persilja.. Koka sila ur persiljan och myntat+ ev.vitlöksbitar. hall i sprut flaska

Beckolja (finns i tex fiskebutiker) funkar bra, men det kan man väl blanda ut s det räcker lite längre..? Vet inte riktigt med vad tyvärr, en del säger matolja men det har jag hört inte är så bra att hästarna har på sig ute i solen... Någon som har andra förslag att blanda ut oljan med?

Jag har använt det som Evergreen beskrev +citron. Fungerade för mig iaf. men det var nog inte lika effektivt som de dyra insektsmedlerna man köper. Och det luktar f*n.. :D Men det finns inga gifter eller konstiga kemikalier där i alla fall. :bow: Så att så länge hästen inte har några större problem kan man lika gärna använda det.

Jag använder attika och vatten som jag har i en hink och svampar på hästen så tycker han inte att det luktar lika illa som om jag sprayar det och det kommer i luften runt honom. Tycker att attika och vatten funkar bra!!

Liknande trådar

Mat Va på en italiensk buffé i helgen och dom hade rödbetor vi gillade, mamma säger det stod "saftinkokta rödbetor" på skylten, dom...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: hastflicka
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix
  • DIY hästvård