Hemmagjord flugspray.

H

Hannzo

Måste ha ett billigt recept tills i sommar. Och som FUNKAR och som är lätt att göra! :idea:

Ge mig tips!

Jag brukar använda olja (vilken som helst) runt skapet/juvret och lite fram på bringan där äckliga djur ofta biter...
Det vill inte få fett på vingarna eftersom de inte kan flyga då... Funkare hur bra som helst...
Dock inte så bra där solen tar mycket, eftersom det blir väldigt varmt

koka upp en liter vatten men 4-5 msk timjan. Låt stå över natten. Sila och tillsätt 4 dl grönsåpa. Fungerar väldigt bra.

Liknande trådar

Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2
Svar
31
· Visningar
1 931
Senast: EZMK
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 216
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
3 092
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka