Sv: Hemmablind? hjälp!
tack alla för era bra svar! Ska försöka svara er allla.
My: Ja det kanske är som du säger eller som Juzzen att han inte orkar längre och därför inte kan koppla av. Jag får prova mig fram för att se helt enkelt. Och visst han är ju till åldern men jag vill ju ändå göra allt i min makt för att han ska må bra och vara fin i hull och muskler. Jag tycker han häter sig mätt eftersom det alltid finns mat kvar både i hage och box. Och eftersom tänderna är kollade vet jag att felet inte sitter där.
gulan: Nej det har han inte. Han är sv.halvblod med morfar Ciceron.
Madick: Sadeln står det om tidigare i tråden. Lägger jag ut bilder här så vet man inte hur tråden spårar ur men jag PM dig.
Ang lungorna, han blir lätt anfådd men det går över väldigt snabbt, då får man ju tänka på att han även har bronkiten men som han inte haft några symtom på alls de senaste året. men kanske är besvärad över när han blir anfådd?
Varför tycker du att jag ska byta ut kornet? Varför inte öka? Åsebro coolen ligger på 13.5mj och 90smpr. och vill men åt mer smpr så är ju grooven bättre. eller hur tänkte du ?
Japp bandmask ska jag även ta när jag gör träckprovet, det är redan tänkt. ska skicka in det i början av nästa vecka.
Ikn02001: Men hur ska jag sänka energin utan att ta bort en massa protein? Han får ju inte så mycket energi av kraft fodret utan det mesta kommer ju från grovfodret. e-vitaminen ska inhandlas idag
Pigan: har full koll på TS halten
den ligger på 62%.
Silvette: Det är så jag ser honom. Dåligt muskald över rygg och rumpa. och även på halsen. Behöver lite mer hull. Ja klättring får det bli. med eller utan mig på. Vet en tjej som stod i stallet före mig hon gick och bygde sonens ponny i kyrkbacken här hemma
ALLA: Veterinären kommer ut idag för vaccination h*n ska även få kolla igenom honom.