Hemma ridläger! Berätta om erat:D

M

Meya

Nån som har någon erfarenhet av ridläger eller hålla kurser?
Jag vill jättegärna hålla ett ridläger för barn mellan 7-9 år.Nån som kan berätta om deras erfarenheter?

Sv: Hemma ridläger! Berätta om erat:D

Du behöver till en början kolla upp vilka försäkringar du behöver ha på dig själv, barn och hästar. Kontakta SRR kanske för att få hjälp med hur du ska gå vidare i dina planer. Tror att det är ganska svårt, dyrt och krångligt att bara ha 1-2 läger utan för att det inte ska kosta mer än det smakar måste du nog ha läger hela sommaren. De ska ha någonstans att äta, ev vilrum mm även om du tänker ha dagläger, och det är ett väldigt stort ansvar att ta hand om så små barn.

Vill inte låta jättenegativ, men tänk många gånger.

Sv: Hemma ridläger! Berätta om erat:D

finns redan en liknande tråd som du kan fortsätta i :idea:

För övrigt skulle jag ALDRIG skicka mitt/mina barn till ett sådant ridläger. Utan jag skulle vilja ha ett godkänt ridläger med rätt försäkringar mm. Olycksfall försäkringen täcker inte alltid ridolyckor på ridläger Samt att jag skulle vilja att mitt/mina barn skulle få en utbildad ridlärare som kan sin sak.

länk

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 137
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 096
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Jag har varit sugen att åka på ridläger ett bra tag nu, men är i 30-årsåldern och de flesta ridläger som anordnas är för barn och...
Svar
17
· Visningar
1 765
Senast: Aja_baja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama