Nej det saknas massor av parametrar - till exempel
- hur långt skulle du ha att åka till ett annat stall och vilka resealternativ är aktuella
- hur viktigt är det med avlastning på hemmaplan och vilka sådana möjligheter har du
- hur stort skulle det andra stallet vara och hur viktigt är det för dig med en lugn stallmiljö kontra ridsällskap/ryttarkompisar
- hur är hagarna/inne-utevistelse i det andra stallet
- hur många egna hästar har du
- hur viktigt är träningsmöjligheterna (i paddock/ridhus) för dig etc etc etc
(själv har jag eget stall, två hästar och egen paddock - och skulle i de allra flesta lägena välja det egna stallet då det har flera fördelar som JAG värderar högt med den synnerligen hobbyaktiga ridning jag ägnar mig åt)
hur långt skulle du ha att åka till ett annat stall och vilka resealternativ är aktuella
*jag har 2.5km dit där vi står nu och bil är stort sett ett måste då det bara är en lång och brant backe
- hur viktigt är det med avlastning på hemmaplan och vilka sådana möjligheter har du
*vi är typ aldrig bortresta under vinterhalvåret så just då är inga problem. Sommaren har vi farfar som kollar om vi är iväg nån natt.
- hur stort skulle det andra stallet vara och hur viktigt är det för dig med en lugn
*det står 1 till installad och 3 hästar har stallägaren.
stallmiljö kontra ridsällskap/ryttarkompisar
Lösdrift och inget ridsällskap alls på nått av ställena
- hur är hagarna/inne-utevistelse i det andra stallet
*lösdrift på andra stället och troligtvis det samma hemma (men vanliga boxar finns oxå hemma)
- hur många egna hästar har du
* i dagsläget bara 1 men självklart så skulle jag köpa en till om jag har hemma.
- hur viktigt är träningsmöjligheterna (i paddock/ridhus) för dig etc etc etc
*paddock just nu känns ganska viktig men räknar inte med att behöva den så fort vi kommit igång att rida ut ordentligt