vilket har ni? Vad ingår och vad ingår inte? Är du nöjd? Pris? :-)

Vi har Verisure, fungerar hur bra som helst. Snygg utrustning, enkel app, trådlöst med batteritid på 24 timmar om strömmen skulle gå, ringer direkt om det larmar o kollar läget, vi har dock aldrig behövt få nån utryckning så vet inte hur snabbt dom är på plats.
Vi har fria väktarutryckningar. Finns även 2 knappar man kan hålla in samtidigt om man behöver ha hjälp, då kommer väktare oavsett vad du säger när dom ringer.

Man köper utrustningen av Verisure, så du äger allt du har uppsatt och betalar sen en månadskostnad.
Vi köpte deras stora paket + att vi komplettera en hel del (lååångt o smalt hus med många dörrar).
Vi har 3 kameror, 5 dörrsensorer, 3 brandlarm, 1 rök/temperaturkännare, En huvudstation och 1 man slår på och av larmet med vid dörren, en sån cylinder i dörren så väktaren kan öppna direkt och gå in vid larm, 2 smartplugg, 5 taggar.

Finns även smartpluggar att köpa till, då kan du styra lampor, tv osv från mobilen.
Jag tycker om att man kan kolla temperatur och luftfuktighet i olika delar av huset i appen. Dom har enkla och snygga taggar så man slipper slå in kod varje gång man ska in/ut, givetvis fungerar koden lika bra om man tappat bort taggen eller om nån som inte har tagg ska in.

Vi betalade 8000:- för alla saker och då ingår givetvis installation.
Månadskostnaden är 300:-

Det är viktigt att du kollar med andra i närområdet hur snabb en utryckning verkligen är. Det kan bli så som mina föräldrar hade det med ett bolag som jag inte minns namnet på, det kunde ta lång tid tills de ringde vid larm (15-30 minuter har jag för mig) och ännu längre tid såklart innan det faktiskt kom någon. Det larmet var även lite dåligt på att se människor, man kunde gå in (och glömma stänga av larmet pga att det inte pep) sen när man varit på toa och kom ut därifrån så började det tjuta. Det händer aldrig med det Verisure de har nu.

Hemma hos mig har vi fristående larm utan utryckning, utan bara sms till våra mobiltelefoner. Det var dyrt att installera, 15 000 och ger ingen rabatt på försäkringen så som uppkopplade larm gör. Vi har 3 dörr-magneter, 4 rörelsesensorer, en brandvarnare, en avlarmningscentral,en centralenhet och två fjärrkontroller för av och pålarmning. Uppkopplat med mobilabonnemang. Om man har ett kontantkort till sitt larm (som vi hade) så är det så att om man inte använder det på ett år så stängs numret av, mycket snopet!

Vi har ett upplägg liknande @susanne ovan, men betydligt fler enheter. Enkelt att ansluta till larmcentral om man skulle vilja, men nyttan med det varierar som sagt med geografin. Bra grannar kan vara minst lika mycket värt. :up:

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 457
Senast: Kakis
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 176
Senast: orkide
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
483
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix