Heminredning

Sv: Heminredning

Jag gillar färg.
Och form.
Och djur.
Och guld.
Och lampor.

Och det är väl vad som finns i mitt hem.
Just nu håller vi på att flytta, så nu är det ingen ordning på någonting. Men när det är klart kommer det att vara världens bästa och finaste hem. Sovrummet blir vitt, köket blir gult, vardagsrummet randigt i grönt och svart och gästrummet är rött. Hallen kanske blir blå. Eller rutig. Sista rummet kanske blir i guld. I sovrummet kommer nog kristallkronan att bo, för den är så tjusig. :love:

Ett genomgående tema är väl typ "Slott och koja".
Därför kan man finna en salig blandning av rustikt och sirligt och gammalt och nytt (men mest gammalt). Jag vill till exempel ha ett träd (!) i vardagsrummet, i kombination med läckert dekorerade förgyllda, antika speglar :angel:
Älskert!

Åååh jag hade ett träd i mitt gamla korridorsrum! :love: Målat av mig på frihand, det gick ända upp i taket liksom. Saknar det lite ibland..

En bekant hade gjort så i sin förra lägenhet; satt in en björkstam som gick ända upp till taket. Tanken var (bl.a.) att det skulle vara ett klätterträd för katten men jag tror inte katten uppskattade det så mycket. Det var i alla fall väldigt snyggt.

Ja jag förstod det :D Hade jag också gärna haft men var liksom ingen större idé i ett litet korrerum så mitt alternativ var det näst bästa.

Liknande trådar

Fritid För ungefär en månad sedan så flyttade jag in i min första egna lägenhet som jag ska ha nu i några år medan jag studerar och jag trivs...
Svar
11
· Visningar
1 760
Senast: fickan
·
Hemmet Jo, jag vet att det varit en trend att väggar och gärna möbler också ska vara vita i hemmet. Sen har man kunnat välja om man vill ha...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 538
Senast: SusieQ
·
Hemmet Jag har ju ett helt hus att måla/tapetsera, och jag behöver ofta mogna in i sådana beslut. Så jag vill gärna ha era erfarenheter vad...
2 3
Svar
47
· Visningar
14 640
Senast: Chili
·
Hemmet Det börjar dra ihop sig för lägenhetsrenovering, vilket varit på tal om sedan inflytt (flyttade in april -12). Jag bor i en etta på 45...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
20 260
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar