Q
Queen
Hur exakt klipper man när man klipper helklippning?
Klipper man verkligen exakt hela hästen då?
Spar man inget någonstans?
Klipper man verkligen exakt hela hästen då?
Spar man inget någonstans?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nora skrev:Egentligen borde man ju inte göra det...Men många säger ju helklippning förutom...blablabla, så då borde det ju inte vara det. Men man lämnar ofta halva huvudet tror jag. Beror ju på vad hästen tycker om maskinen! Men du behåller ju håret på din häst där den behöver det, eller där den inte behöver bli av med det!
Nora skrev:Jag har hand om en kbl travare ibland som klipps. Shettisen jag kör klipps...om dom räknas som grövre? De tränas ju rätt så hårt också. Dom skulle ju absolut klara sig utan täcke ute och skulle sätta fydundrans massa päls men då skulle dom aldrig orka träna nåt mer än skritturer typ...
Queen skrev:Okej.
Men man kan väl ändå inte helklippa en Nordsvensk.
Eller kan man?
Eller kan man?
Farouk skrev:Varför skulle du INTE kunna?
Frågan är ju om det är NÖDVÄNDIGT. Om du elklipper hästen kommer den behöva täckas.
Ska du rida/köra hästen hårt, eller bara klippa för klippandets skull?
Klart du kan om det behövs.Queen skrev:Okej.
Eller kan man?
Araton skrev:Helklippning för mig är när man klipper HELA hästen... Har sett många som gjort det men fattar inte alls varför?! Kan förstå att man klipper hästen om den jobbar mkt men HELA hästen? Där går väl gränsen, den svettas väl knappast om benen eller??
Eller kan man?