Helgtråden

Så hann du svara när jag skulle locka ut dig. :D

Riksdagsvalet känns på något vis lättast, men i de andra måste man ju kolla på andra saker, typ vad partierna tycker lokalt och så. Assvårt, det belyses ju inte lika mycket. Men det är ju bra på så sätt att man kan rösta på olika i alla val beroende på vad man tycker är bra frågor i de olika partierna. Alltså man kan gilla skolpolitiken från ett parti och sjukvården från ett annat, då är det ju fint att vi kan rösta på olika i kommun vs landsting. :)

Jag ska svara på det här också(gick och åt en macka:p)

Jag riksdagsvalet är klart enklast, mycket info och en massa olika test att göra för att få ett hum om vilka partier jag ska kika närmare på( det vet jag iofs redan lite hum om var partierna står har jag). Övrigt känns det som jag jar noll koll ärligt talat men jag håller med dig om att det är toppen att man kan välja olika i olika val :). Dock tycker jag det vore mycket bättre om valen låg vid olika tidpunkt, jag hade orkat engagera mig mer i varje val då och jag tror inte jag är ensam om det.

Jag ska svara på det här också(gick och åt en macka:p)

Jag riksdagsvalet är klart enklast, mycket info och en massa olika test att göra för att få ett hum om vilka partier jag ska kika närmare på( det vet jag iofs redan lite hum om var partierna står har jag). Övrigt känns det som jag jar noll koll ärligt talat men jag håller med dig om att det är toppen att man kan välja olika i olika val :). Dock tycker jag det vore mycket bättre om valen låg vid olika tidpunkt, jag hade orkat engagera mig mer i varje val då och jag tror inte jag är ensam om det.

Ja, jag förstår hur du tänker. Jag tänker typ kollektivtrafik/sjukvård - landsting och skola, äldreomsorg, bibliotek, idrottshallar - kommun. Och vet man inte så är det väl bäst att gå på ideologi där med. :) Bara man röstar. :)

Ja, jag förstår hur du tänker. Jag tänker typ kollektivtrafik/sjukvård - landsting och skola, äldreomsorg, bibliotek, idrottshallar - kommun. Och vet man inte så är det väl bäst att gå på ideologi där med. :) Bara man röstar. :)

Lite så tänker jag också. Lite problemet för mig när jag ska rösta är inte bara att ta reda på vad partierna tycker(går ju bra om jag har tid och ork till det) utan jag behöver veta vad jag tycker själv också och många frågor för mig är " sidan å andra sidan" och många frågor känns som om jag behöver sätta mig in i mycket djupare för att ha någon välgrundad åsikt.

Ja rösta känns väldigt viktigt för mig, jag röstar hellre med halvdålig koll än inte alls. Det är viktigt att värna om demokratin! Och mer makt åt ett parti som åtminstonde känns betyder mindre makt åt partier som inte gör det.:)

Lite så tänker jag också. Lite problemet för mig när jag ska rösta är inte bara att ta reda på vad partierna tycker(går ju bra om jag har tid och ork till det) utan jag behöver veta vad jag tycker själv också och många frågor för mig är " sidan å andra sidan" och många frågor känns som om jag behöver sätta mig in i mycket djupare för att ha någon välgrundad åsikt.

Ja rösta känns väldigt viktigt för mig, jag röstar hellre med halvdålig koll än inte alls. Det är viktigt att värna om demokratin! Och mer makt åt ett parti som åtminstonde känns betyder mindre makt åt partier som inte gör det.:)

Haha, som en ulvlek ungefär? ;) Men ja, jag förstår hur du menar. :)

Jag håller precis med! Så det är bättre att lotta i princip än att låta bli. :)

Haha, som en ulvlek ungefär? ;) Men ja, jag förstår hur du menar. :)

Jag håller precis med! Så det är bättre att lotta i princip än att låta bli. :)

Haha ja precis som en ulvlek, liksom vem kan jag egentligen lita på?:angel:

Japp, blir nog ingen lottning här dock, går förmodligen på lite på idelogi och magkänsla.

Haha ja precis som en ulvlek, liksom vem kan jag egentligen lita på?:angel:

Japp, blir nog ingen lottning här dock, går förmodligen på lite på idelogi och magkänsla.

Hahaha, fördel med valet är ju att här kan du faktiskt få veta vad de gjort på jobbet och så. :p :D

Det låter bra tycker jag. :)

Här är en till som haka på helgtråden, men inte orkar läsa tillbaka allt ni redan hunnit skriva :p
Igår var jag i mitt älskade Skåne hela dagen och det tär på en kropp med daglig smärta och nedsatthet 50-95% så idag har jag sovit så länge att jag skäms och sen bara roat mig med att diska, handla, hämta ut paket och sett Malicifent. Resten av helgen innebär tvätta, storstäda lägenheten, sakna min sambo som ska jobba i morgon, dricka Coca Cola och käka sura nappar. Väldigt spännande helg med andra ord ;)

Breaking news! zassoo har duschat! :D *förväntar mig applåder*

Bravo:bow: :bump::bow:

Här är en till som haka på helgtråden, men inte orkar läsa tillbaka allt ni redan hunnit skriva :p
Igår var jag i mitt älskade Skåne hela dagen och det tär på en kropp med daglig smärta och nedsatthet 50-95% så idag har jag sovit så länge att jag skäms och sen bara roat mig med att diska, handla, hämta ut paket och sett Malicifent. Resten av helgen innebär tvätta, storstäda lägenheten, sakna min sambo som ska jobba i morgon, dricka Coca Cola och käka sura nappar. Väldigt spännande helg med andra ord ;)

Jag gillar inte riktigt att zasso först dushar och sedan pratar du om att tvätta, är det två saker jag behöver göra så... *nynnar och håller för öronen*

Låter ju som en assoft helg! :D Fast jag hade skippat hushållsarbetet. :angel: ;)

Jag "råkade" googla träningstights på Amazon... Kasst val! Gick därför över till att söka på knästrumpor istället! :idea:

Borde sova haha men är pigg som en mört :meh: nackdelen med att inte ha haft några rutiner i sitt liv sedan i slutet på april. Hm tänk om man kunde vara lite mer som sambon och somna bara man lägger huvudet på kudden suck. Kollade iaf på Beck för femtioelfte gången:angel:

Borde sova haha men är pigg som en mört :meh: nackdelen med att inte ha haft några rutiner i sitt liv sedan i slutet på april. Hm tänk om man kunde vara lite mer som sambon och somna bara man lägger huvudet på kudden suck. Kollade iaf på Beck för femtioelfte gången:angel:

Jag tror att en grundförutsättning för att somna är att faktiskt lägga huvudet på kudden. Det är iaf det felet jag brukar göra. :D

Jag har Lily Allen Not Fair på repeat, jag fullkomligt ÄLSKAR den låten! :love:
Åh jag ÄLSKAR den låten!! :love: Jag gillar Smile också! :)

Edit. Hahaha pratade med sambon medan jag skrev och råkade därför skriva på spanska först :D :o :up:

@niphredil Åh, klart du gör! :love: Älskar Fuck You, Hard Out Here och Sheezus också!

Underbart! :D
Har bara hört Hard Out There, får ta och lyssna på de andra också!

Och du, apropå Smile :angel:, drömde i går natt att jag gick i samma klass som Smail och att jag stenhårt ville ligga med honom men inte vågade flirta alls. Och sen skulle han åka ifrån klassen och då var jag jättesur och frustrerad för att jag missat min chans och så åkte jag och tröstshoppade med hon söta Aina från förra årets PH-säsong. Vi handlade persikofärgade magtröjor :D. Den du! Vaknade sexuellt frustrerad och förvirrad :up:

Liknande trådar

Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: DarkInNight
·
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 751
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 243
Senast: Freazer
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod
  • Sopsortera kattsand?

Hästrelaterat

Omröstningar