Helgtråden

@cili Ja, romantiskt värre va? :love: :rofl:

Ah, jag förstår! Smart! Det är ju om inte annat ett smidigt extraknäck, bara att köp hem en bänk liksom. :)

Jag är vansinnigt trött och borde först gå och duscha och sen gå och lägga mig. Men har fastnat i valdebatten. Jag som aldrig skulle tycka att politik var intressant, AHMAJGAADDVADTRÅKIGT typ.

Har jag blivit vuxen? :o

Det särkilda jag ska göra i helgen är att rösta, vet ock inte på vad jag hittar bara en massa fel på partierna, jag avskyr partipolik det är gräsligt trist:wtf:. ( däremot kan samhällsfrågor vara jätteintressant att disskutera om folk låter bli att blanda in partier). Lutar åt MP i riksdagsvalet men de andravalen känns fortfarande väldigt luddiga.

Det särkilda jag ska göra i helgen är att rösta, vet ock inte på vad jag hittar bara en massa fel på partierna, jag avskyr partipolik det är gräsligt trist:wtf:. ( däremot kan samhällsfrågor vara jätteintressant att disskutera om folk låter bli att blanda in partier). Lutar åt MP i riksdagsvalet men de andravalen känns fortfarande väldigt luddiga.

Så hann du svara när jag skulle locka ut dig. :D

Riksdagsvalet känns på något vis lättast, men i de andra måste man ju kolla på andra saker, typ vad partierna tycker lokalt och så. Assvårt, det belyses ju inte lika mycket. Men det är ju bra på så sätt att man kan rösta på olika i alla val beroende på vad man tycker är bra frågor i de olika partierna. Alltså man kan gilla skolpolitiken från ett parti och sjukvården från ett annat, då är det ju fint att vi kan rösta på olika i kommun vs landsting. :)

Glömde förresten svara på ursprungsfrågan. (är det off topic att vara on topic i den här tråden??)

Vad zassoo ska göra i helgen:
  • Sova bort förkylningen
  • Måla vår nya kattmöbel, min sambo aka designern kallar den för Catomatic 2000.
  • Göra en presentation om min praktikkurs som jag ska presentera på onsdag. Bra framförhållning osv.
  • Dammsuga. Om jag hinner. Kan hända att jag måste slappa istället.
  • Rösta!

Jamen eller hur?!! Vi har diskuterat politik nästan varje dag i skolan de senaste två veckorna, jätteroligt :)

Ja, det är hela tiden, jättekul. Hahah, först erkänner jag att jag lägger mig tidigt även fredagar och sedan att jag tycker politik är roligt... Kommer bannas från Ungdom snart. ;) :D

Så hann du svara när jag skulle locka ut dig. :D

Riksdagsvalet känns på något vis lättast, men i de andra måste man ju kolla på andra saker, typ vad partierna tycker lokalt och så. Assvårt, det belyses ju inte lika mycket. Men det är ju bra på så sätt att man kan rösta på olika i alla val beroende på vad man tycker är bra frågor i de olika partierna. Alltså man kan gilla skolpolitiken från ett parti och sjukvården från ett annat, då är det ju fint att vi kan rösta på olika i kommun vs landsting. :)

Många verkar inte hänga med på att man får rösta på tre helt olika partier i de tre valen. Vilket jag tycker är bra, det kommer förmodligen bli tre olika för mig :)

Liknande trådar

Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: DarkInNight
·
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 748
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 243
Senast: Freazer
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka