Helgtråden

Glömde förresten svara på ursprungsfrågan. (är det off topic att vara on topic i den här tråden??)

Vad zassoo ska göra i helgen:
  • Sova bort förkylningen
  • Måla vår nya kattmöbel, min sambo aka designern kallar den för Catomatic 2000.
  • Göra en presentation om min praktikkurs som jag ska presentera på onsdag. Bra framförhållning osv.
  • Dammsuga. Om jag hinner. Kan hända att jag måste slappa istället.
  • Rösta!

Fy fan för dig som on topic såhär oförhappandes! :mad: :laugh:

Åh, dammsuga är bra. Jag sa häromdagen till min partner att jag kunde dammsuga dagen efter när jag var hemma medan mini var i skolan om vi plockade undan legot kvällen innan.... Vi plockade aldrig undan legot, så tog det som att han okejat att jag inte dammsög. :angel:

Ja, det är hela tiden, jättekul. Hahah, först erkänner jag att jag lägger mig tidigt även fredagar och sedan att jag tycker politik är roligt... Kommer bannas från Ungdom snart. ;) :D

Jag brukar också alltid gå och lägga mig tidigt så vi kan bilda pensionärsklubb :up: På vardagarna går vi och lägger oss mellan 21-21:30 :D

Läget är sådär jag har nyss tillbrigat ett dygn i sängen så jag ska inte sova i varje fall har typ nyss vaknat ordentligt bara varit uppe i tre timmar:p

För övrigt skoj att du tagga mig när jag nyss skrivit, Tankeöverföring:cautious:

Åh, jag får sällis inatt mao! :love:

Hahah, jag såg att du gillat ett inlägg av mig i början av tråden, så visste att du var i tråden. :D *host* inte aaaaaalls stalker! :angel: *

Fy fan för dig som on topic såhär oförhappandes! :mad: :laugh:

Åh, dammsuga är bra. Jag sa häromdagen till min partner att jag kunde dammsuga dagen efter när jag var hemma medan mini var i skolan om vi plockade undan legot kvällen innan.... Vi plockade aldrig undan legot, så tog det som att han okejat att jag inte dammsög. :angel:

Förlåt :cry:

Dammsuga är jättebra, om det görs. Jag har någon slags vision om att jag ska dammsuga en gång i veckan. Det rationaliseras ofta bort... :angel:

Många verkar inte hänga med på att man får rösta på tre helt olika partier i de tre valen. Vilket jag tycker är bra, det kommer förmodligen bli tre olika för mig :)

Jag tror att det blir ungefär samma för mig faktiskt. Har familj på listan både i kommun och riksdag. :)

@zassoo med tanke på hur många som ska rösta i helgen så känns allt valprat väldigt on topic tycker jag:idea:

Pfft, finns inget on topic här! :D

Jag brukar också alltid gå och lägga mig tidigt så vi kan bilda pensionärsklubb :up: På vardagarna går vi och lägger oss mellan 21-21:30 :D

Det är inte helt ovanligt att vi lägger oss direkt efter mini. Vid 20. :angel: Fast då somnar vi inte direkt, ofta lägger vi oss bara i sängen och surfar eller läser eller *host* ;)

@Mammas Tror jag ska massa mig till badrummet och göra mig i ordning när jag har svarat på smset från @bumpo.

@rumpo är vaken utan att vara här? :eek:

Förlåt :cry:

Dammsuga är jättebra, om det görs. Jag har någon slags vision om att jag ska dammsuga en gång i veckan. Det rationaliseras ofta bort... :angel:

ÅH, vi delar vision. Alltså det är så fint med fina hem. Men med två vuxna som varken uppskattar heminredning eller städning är det rätt kört faktiskt! :D

Jag drömmer om en självgående. :up: Och städhjälp!

Städhjälp vill jag inte ha, känns inte rätt för mig att någon annan städar bland mina grejer, även om jag kan förstå att andra inte tycker att det är något problem :)

Självgående dammsugare däremot, ja tack :D Kanske nån gång :p

ÅH, vi delar vision. Alltså det är så fint med fina hem. Men med två vuxna som varken uppskattar heminredning eller städning är det rätt kört faktiskt! :D

Jag älskar att ha det städat och fint. Men alltså, man ska ju orka göra det också? Vi brukar göra ett ryck lite då och då, en av oss tröttnar på stöket och då går det med en jäkla fart och fint blir det. Sist satt sambon och skurade badrumsdörren :cautious:

Men så är jag också av åsikten att man mår bättre av lite skit i hörnen :)

Städhjälp vill jag inte ha, känns inte rätt för mig att någon annan städar bland mina grejer, även om jag kan förstå att andra inte tycker att det är något problem :)

Självgående dammsugare däremot, ja tack :D Kanske nån gång :p
Tycker verkligen inte om att städa.

Drömmer även om en diskmaskin. :love:

Jag älskar att ha det städat och fint. Men alltså, man ska ju orka göra det också? Vi brukar göra ett ryck lite då och då, en av oss tröttnar på stöket och då går det med en jäkla fart och fint blir det. Sist satt sambon och skurade badrumsdörren :cautious:

Ah, det är fint men inte värt det, dagligen iaf. :p Men ja, vi gör på samma sätt, typ. :)

Det var det där med att duscha... Hej och hå. Att det ska vara en sån tröskel, det är ju underbart när man väl står i duschen??

Det var det där med att duscha... Hej och hå. Att det ska vara en sån tröskel, det är ju underbart när man väl står i duschen??

Håller med. När jag var sjuk sist duschade inte jag på ett par dagar. Sista dagen råkade jag klia mig på bröstkorgen, inte hårt, och det blev som svarta korvar av huden som trillade av.... DÅ gick jag direkt in i duschen! :D

@zassoo Duscha är aldrig skönt. Det gör man för att man måste.

Om man inte vill skrämma bort folk. ;)

Jo, det är skönt att duscha! Men det är jättejobbigt innan och ännu jättejobbigare efteråt! Att inte skrämma bort folk funkar som motivation för mig också :D

Håller med. När jag var sjuk sist duschade inte jag på ett par dagar. Sista dagen råkade jag klia mig på bröstkorgen, inte hårt, och det blev som svarta korvar av huden som trillade av.... DÅ gick jag direkt in i duschen! :D

EEEEEEEEEUUUUUUUUUUWWWWWWWWWW :yuck:;)

Att ha det städat och fint är bland det bästa jag vet men att plocka undan och städa är bland det värsta jag vet:angel:

Liknande trådar

Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: DarkInNight
·
Samhälle Vad tror ni om honom som väntas till Sverige nästa helg?
2
Svar
23
· Visningar
1 748
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 243
Senast: Freazer
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka