Helgerån-Men säkrare

Sv: Helgerån-Men säkrare

Fast jag har ju redan skrivit att jag tyckte det var onödigt och bättre att köpa en annan sadel.
Det tycker jag fortfarande..;)

Hade gärna sett en bild som visar mer av själva sågningen också:P

Tycker d ser bra ut:). Hornet e bra o ta i sig med eller roping men som sagt på en vanlig sadel finns d inget för dom som rider i en sån, så d kvittar väl egentligen:). Sen beror d väl på vad man rider o använder western sadeln till.Har man till inridning eller bockiga hästar (en sämre sadel som man inte e så rädd om) kan man väl egentligen ta bort hornet o skruva på ett handtag för bättre grepp. Jag har fastnat med jackan vid några tillfällen tex. nu när man varit påbylsad i vinter o min häst vill gärna resa sig då har jag hakat i,eller vid avstigning. Fast vi rider på någon ko ibland så d e bäst d e kvar;)

DSC00209.jpg
[/IMG]
Fotot är inte av bästa kvalitet, har inte fått min nya mobil av sambon än.

Hola,
Jag tycker nog att det ser lite märkligt ut. Nu ser man ju litet dåligt på bilden men sticker det inte upp lixom på mitten?

Den typen av gullet du har låser fast en rätt bra i sadeln om man har en bockande häst.

Jag skulle nog vija se en bild tagen på nämare håll. Om det går.

mvh Eva

Jag är oxå nyfiken på vad det är för sadel...

DSC00209.jpg
[/IMG]
Det var det djävligaste jag sett!:eek: Du skulle ha tagit steget fullt ut, tagit fram motorsågen o lagt ett snitt strax bakom stigläderna, smugit ner delarna ( utom hornet - metall) i en container märkt Deponi på återvinningscentralen, för sadeln är ju sabbad i alla fall o jag tror att den tillhörde kategorin Deponi redan innan du kapade hornet.

DSC00209.jpg
[/IMG]
ligger det en halv 7,5 cm tjock skummadrass från JYSK under sadeln? tycker att jag känner igen mönstret.. varför ha en madrass under? :crazy:

ta bild direkt från sidan på sadeln istället.. och berätta vad det är för märke :idea:

*KL*

Troll eller inte.... så visst, om man har svårt att hitta sadel som passar och har hittat den absolut perfekta sadeln för sin häst, då kanske jag kan förstå att man gör det, även om jag inte hade gjort det själv.

Men jag måste ju ändå fundera på om den där sadeln är så unik och passar så bra på den hästen? Om inte, hade det inte varit bättre att hitta en bra sadel som passar, utan horn?

Bara mina funderingar....

Klämmer man in en madrass till så passar nästan vad som helst på hästen, sen drar man fast alltihop med ett brett spännband. Man kan ju hålla fast sej i flärpen som blir över. Ett av mina enklare trix faktiskt !:cool:

ligger det en halv 7,5 cm tjock skummadrass från JYSK under sadeln? tycker att jag känner igen mönstret.. varför ha en madrass under? :crazy:

ta bild direkt från sidan på sadeln istället.. och berätta vad det är för märke :idea:

(riktat till TS)
Eller ta en bild lite närmre, med bättre kamera. x)

Blir ju nyfiken på om det är en madrass jag med nu? Tänkte först att den såg tjock ut pga nån illusion med mönster+kamera...

För övrigt tycker jag fortfarande inte det är nåt fel att modifiera sina grejjer om man vill. Att såga av hornet har ju ingen betydelse för funktionen av sadeln (dvs hur den ligger på hästen eller ryttarens balans), du kan ju inte sälja den men det är väl ditt eget problem. Rider man bara ute och luffar omkring (inte tävlar eller visar upp sig på det viset) är det väl smartast att göra på enklaste sätt om man vill ha en förändring. Att sälja sadeln, hitta ny som passar både människa och häst och utan horn och köpa den låter både krångligare och dyrare än att bara såga av det oönskade hornet från sadeln man redan har och trivs med i övrigt. Och sen leva med att den inte går att sälja och att folk tycker det ser konstigt ut.

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 286
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 913
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·
S
Western Är rätt ny på det här med western, men har haft egen häst i över 20 år och vet hur viktigt det är med bra passande sadlar... Men...
Svar
10
· Visningar
2 040
Senast: Sasse_
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka