Helgerån-Men säkrare

Sv: Helgerån-Men säkrare

Vad bra att det funkar för dig :P
Förstår också varför det kan vara lättare att modifiera en ssadel man gillar och som passar än att börja leta ny. :P
(rider inte ens western xD)

Oj vad kul det var att läsa era reaktioner. Jag har nu testat sadeln och det blev jättebra. Jag kunde snabbt få tag i tyglarna utan att fastna i hornet när han gjorde ett skutt franåt under skritt på lång tygel, jag kunde stå upp i branta backar utan att horn i magen och ducka under grenar. Och fortfarande ha en mycket skön och bra sadel under rumpan.
Jag sa till stallägaren att titta vad jag gjort med sadeln (hon är ingen westernryttare) och hon kunde inte se nåt! Så jag har tydligen lyckats bra. Jag har klätt in med nytt läder och slagit fast lite nitar runt så det smälter in i sadeln, jag tycker personligen att det SER konstigt ut, men jag vet ju hur den såg ut innan.
Så för 30kr fick jag en sadel som fungerar utmärkt och som jag aldrig kommer att sälja.

Kul? Jag tycker nog att en del burit sig litet illa åt. Men nog om det. Som jag sagt tidigare i tråden så skulle jag aldrig gjort liknande själv men huvudsaken är ju att DU är nöjd och att det blev en bra lösning för dig, dotten och hästen.
Får man lov att be om en bild på slutresultat?
Ärligt, jag är faktikt nyfiken.

mvh Eva

DET skulle nog däremot vara ofarligt.
Den delen av mig är ytterst välstoppad.:rofl:

Nu har jag varit ute och njutit av naturen igen, dessutom blev det ett litet hopp. UNDERBART! Kan undvika alla grenar när vi rider "off road" som vi ofta gör. Ska ta ett foto av sadeln efter förvandlingen och be gubben om hjälp med att få in det, är inte så hemma på det här med datorer.
Ang det här med säkerhet, lägger nu in ett nytt på "människa". Välkommna att svara.
P.S. Har 5 guldfiskar 3 koi 3 chibunkin 3 malar i akvarier som man kan drunkna i om man inte passa sig, och insektsfobi så vandrande pinnar är uteslutna i min familj D.S.

Glömde ju att kommentera rumpan! Den är åt det mindre lite vassare hållet, så det är därför sadeln är så skön. Rumpan får plats i vilken sadel som helst, men denna är mjukast.

Skaffa ingen snigel bara, det kan ju hända att skalet går önder och du skär dig! Och håll avstånd från akvariet! :O

*väntar spänt på sadelfoton* ^^

Absolut! för att inte tala om risken att hamna Under hästen.. vi måste vaddera deras hovar och hänga upp dom i ridhustaket så att dom knappt rör vid marken..

..eller så kanske vi ska ta lätta vägen ut?

dvs.. börja med guldfiskar.

Nämen... Sluta nu !:mad: Ni flickor är mer ironiska och elaka än vad den där Bill skulle vara. Det tillhör de mänskliga rättigheterna att såga hornet på sin sadel. Det enda man ska komma ihåg är att slipa till så att allt blir jämnt , och det gör man lämpligast med vinkelslipen. ( man ska komma ihåg att sadla av först förstås. Men, som sagt lägg av med att vara ironiska o dumma!!!!!! :mad: Det enda problem jag ser med att såga av hornet är att då har man ju ingenting att hålla i sej i när man travar o gallopperar.

Senast ändrad av en moderator:

Nämen... Sluta nu !:mad: Ni flickor är mer ironiska och elaka än vad den där Bill skulle vara. Det tillhör de mänskliga rättigheterna att såga hornet på sin sadel. Det enda man ska komma ihåg är att slipa till så att allt blir jämnt , och det gör man lämpligast med vinkelslipen. ( man ska komma ihåg att sadla av först förstås. Men, som sagt lägg av med att vara ironiska o dumma!!!!!! :mad: Det enda problem jag ser med att såga av hornet är att då har man ju ingenting att hålla i sej i när man travar o gallopperar.

Tror inte att de behöver horn att hålla sig i ...kan rida;)

Neh Bill, jag är bara elak när jag tror nån är "elak".. som jag skrev.. jag var övertygad om att detta var en trolltråd.. för i min värld ÄR det befängt att "sabba" en sadel.. man köper en som är anpassad till det man "vill" ha. :p

Och jag bad faktiskt om ursäkt. Pah, så Det så. Det har du faktiskt aldrig gjort, vad jag vet ;)

Föröker lägga in bild på sadeln men det står att jag inte får lägga in bilder. Hur gör man?

Ladda upp bilden från din dator till en foto-sida t ex photobucket eller pixbox (jag föredrar den första. Sedan kopierar du adressen därifrån och klistrar in i ditt inlägg här på buke så ska det funka.

Bewildered: Innan man trollförklarar någon så kan man lite enkelt kika på användarens tidigare inlägg och få en hum om ifall denne är seriös eller ej.
Och hurvida det bara är att byta sadel till en man vill ha är inte alltid lika lätt som det låter. Att byta sadel är inte gratis, många måste dessutom sälja den de har innan de har råd med en annan - som kanske dessutom är dyrare så att man får spara ihop till mellanskillnaden. Dessutom är det inte alltid helt lätt att hitta en som passar både häst och ryttare.

jG8CvqIGMBeXO8B110gaThpcR2DWrDz;xocSV6Xp3tGoaL2g1kX8+Yb8Tw2tyfnaddx4YH9ri1wO6AdFMl8PSg

test

Gick inte så bra. Försöker igen lite senare..

DSC00209.jpg
[/IMG]
Fotot är inte av bästa kvalitet, har inte fått min nya mobil av sambon än.

Hallå! Blev ni alldeles förstummade? Var är kommentarerna?

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 286
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 913
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·
S
Western Är rätt ny på det här med western, men har haft egen häst i över 20 år och vet hur viktigt det är med bra passande sadlar... Men...
Svar
10
· Visningar
2 040
Senast: Sasse_
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka