Helgerån-Men säkrare

M

modig tabac

Jag måste bara tala om vilket helgerån jag håller på med just nu. Jag sågar av hornet på vår westernsadel! Måste vila armarna lite, det är av metall. PHU, trodde det var av trä!
Anledningen till att jag gör det är bilder som jag såg på youtube där en ryttare tappar balansen och skulle fallit av om inte chapsen fastnat i hornet och ryttaren blir hängande upp och ner, som tur är händer det i ett ridhus med folk runt som kan hjälpa till.
När jag är i skogen finns det ingen som kan hjälpa mig om det händer nåt. Min dotter har fastnat med jackan när hon skulle stiga av, som tur var gick jackan sönder.
Som sagt var, säkerheten först.

Sv: Helgerån-Men säkrare

Hola,
Ja, det var ett fruktansvärt helgerån. Och smått idiotiskt i mina ögon.
Hade det inte varit klokare att sälja sadeln (innan den blev helt värdelös) och köpt en endurance sadel istället?
mvh Eva

Jag måste bara tala om vilket helgerån jag håller på med just nu. Jag sågar av hornet på vår westernsadel! Måste vila armarna lite, det är av metall. PHU, trodde det var av trä!
Anledningen till att jag gör det är bilder som jag såg på youtube där en ryttare tappar balansen och skulle fallit av om inte chapsen fastnat i hornet och ryttaren blir hängande upp och ner, som tur är händer det i ett ridhus med folk runt som kan hjälpa till.
När jag är i skogen finns det ingen som kan hjälpa mig om det händer nåt. Min dotter har fastnat med jackan när hon skulle stiga av, som tur var gick jackan sönder.
Som sagt var, säkerheten först.

Köp då istället en sadel utan horn, istället för att göra denna helt värdelös.
Och lär din dotter att sitta av rätt, så fastnar hon inte.

ja det var ju en ypperligt smart idé
eftersom det är metall antar jag att hornet är ihåligt? då kommer det nu istället att fungera som en äppelurkärnare i kaggen på den som landar på det.

måste nästan vara ett troll vi fått på halsen va? :D

Säkrare :eek:
Jag håller mig i hornet när det blir osäkert ;)

Garanterat ett troll, ingen kan väl va så dum att man sågar av hornet.
Jackpot

trolleritrollera hoppas jag..

annars vill jag lämna tipset att ta bort stigbyglarna med. För där kan man med bli hängande och DET är farligt.

Hörni allihopa.. ska vi göra en instruktionsserie i HUR man kliver ur en w-sadel? Med bilder och instruktioner i äkta tidningsstil?

Eller så tar man helt enkelt och rider BARBACKA! Garanterat ingen risk att fastna :rofl: (och billigt blir det också)

Tänk om man har en häst med jättelång man då?!
Vad lätt man kan trassla in tex fingrarna i manen, och fastna ifall hästen skulle bocka (man rider ju trots allt barbacka, då är det svårare att hålla balansen) Och så blir man släpandes efter hästen, med fingrana fasttrasslade i manen.
Sen har man nog inga fingrar kvar. :eek:

Så, fram med saxen och snagga hästens man!

Absolut! för att inte tala om risken att hamna Under hästen.. vi måste vaddera deras hovar och hänga upp dom i ridhustaket så att dom knappt rör vid marken..

..eller så kanske vi ska ta lätta vägen ut?

dvs.. börja med guldfiskar.

Guldfiskar är livsfarlig.

Man druknar varje gång man ska pussa och gosa med dem.

Dah!

Men hallå!

Guldfiskar simmar ju omrking i en glasskål.
GLAS!

tänk vad illa man kan skära upp sig ifall skålen/akvariumet skulle gå sönder.

Snigel på ögat effekten. Man blir blind.

Det är ta mig tusan inte lätt att vara djurägare alltså.:rofl:

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 286
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 913
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·
S
Western Är rätt ny på det här med western, men har haft egen häst i över 20 år och vet hur viktigt det är med bra passande sadlar... Men...
Svar
10
· Visningar
2 040
Senast: Sasse_
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka