Helg jobb i travstall

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Superbiddi
  • Startdatum Startdatum
S

Superbiddi

Superbiddi har fått ett helg jobb.:)
Ska jobba i ett travstall med stallrutinerna. Är väl tänkt att vara varannan helg men han sa att jag säkert skulle kunna få jobba så pass mycket som jag själv ville.
Känns lite nervöst att ha ansvaret över någon annans hästar. Och att se skillnaden mellan alla de bruna travhästarna..haha rätt hage och rätt box och rätt häst
Ska iallfall gå med på lördag för att lära mig lite rutiner.

Så ni andra som jobbar/jobbat. Hur har ni tyckt det har varit? Små tips man kan tänka på ? Hur mycket har ni tjänat?
Han sa att jag får ungefär 1500kr efter skatt /helg. Helt ok tycker jag.

Sv: Helg jobb i travstall

Superbiddi har fått ett helg jobb.:)
Ska jobba i ett travstall med stallrutinerna. Är väl tänkt att vara varannan helg men han sa att jag säkert skulle kunna få jobba så pass mycket som jag själv ville.
Känns lite nervöst att ha ansvaret över någon annans hästar. Och att se skillnaden mellan alla de bruna travhästarna..haha rätt hage och rätt box och rätt häst
Ska iallfall gå med på lördag för att lära mig lite rutiner.

Så ni andra som jobbar/jobbat. Hur har ni tyckt det har varit? Små tips man kan tänka på ? Hur mycket har ni tjänat?
Han sa att jag får ungefär 1500kr efter skatt /helg. Helt ok tycker jag.

1500 efter skatt är jätte bra.

Till en börjat är det jobbigt och komma ihåg allt.. Man får tänka i färger, grimmor, täcken...vem som är vem:D

Får man fråga vart du ska jobba?

Lycka till iaf!

Ja de har inte namnskyltar på boxarna utan grimmfärgerna..hehe

Minns inte vad ägeren heter men det är ett mindre stall här i Dalsland. De är bara 1 och 2 åringar, 16st hästar totalt.

Jag tycker också att 1500/helg var bra och så skönt att man får jobba i sin egna takt.

Någon mer med erfarenheter?

Ja 1500 var bra! Oftast brukar såna här helgjobb betalas svart (iaf häromkring) och då mellan 300-500 kr/dag. Fast det kanske är olika på olika ställen?

Hejhej

HUr sökte du dej till travstall?? själv e jag på jakt efter att jobba i travstyall lite på helger för lite extra pengar typ, men vet inte hur man hittar alla stall på lämpligt kör avstånd. Vore tacksam för svar // m.v.h Åsa

Jag blev erbjuden jobbet då en kompis kompis jobbade där innan. Men om du ringer till din närmaste travbana så kan säkert de hjälpa dig med vart det ligger olika travstall..Eller åk till travbanan och sätt upp lappar om att du vill jobba i stall på helgen.

Ett tips på hur man lätt lär sig vilken häst som står var är att rita upp boxarna och hagarna på ett papper och skriv sedan hästarnas namn i rätt box och hage. så brukar man lära sig fort vem som står vart och vilka som går med vilka i hagen.
sen en sak till som är rätt smart är att när du skriver upp vilken häst som står i vilken box så skriv ner färg, tecken och en egenskap som hästen har.
kan vara lite svårt i början men skriv den första du kommer på när du ser den.
Sen som några andra har sagt kolla färg på grimmor och täcken.

Jag vet själv hur svårt det kan vara i början att lära sig alla hästarnas namn och vart de står och med vem dem går i hagen.

Lycka till! :idea:

Håller med Zoccer_Wadd!
Papper och penna är otroligt bra uppfinningar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 797
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 485
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar