Heldag i Västerås???

Texaz

Trådstartare
Hur spenderar man en heldag i Västerås, om man inte är intresserad av shopping? Hunden ska opereras i morgon och det känns lite onödigt att åka hem innan hon är klar för hemfärd....

Hur spenderar man en heldag i Västerås, om man inte är intresserad av shopping? Hunden ska opereras i morgon och det känns lite onödigt att åka hem innan hon är klar för hemfärd....
Får jag gissa att det är på Strömsholm? Vandra runt på Strömsholms området! Det är väldigt intressant, mycket gamla byggnader och en del nytt. I västerås finns även Vallby frilufts museum, det tycker jag är mysigt och gå och kika på och ett trevligt fik! Även om man inte gillar shopping så tycker jag att det är rätt trevligt inne i cemtrum, domkyrkan är trevlig att titta på och det finns rätt mycket att se som inte är shopping. ;)
Tyvärr så är jag inbokad med möten imorgon, annars hade jag kunnat åka in till västerås och hållit dig sällskap!

Nej det är Aroskliniken i Västerås. Vallby finns ju ja:) Och domkyrkan har jag ju faktiskt aldrig varit in i. Ska kika lite på turistmål tror jag :)

Nej det är Aroskliniken i Västerås. Vallby finns ju ja:) Och domkyrkan har jag ju faktiskt aldrig varit in i. Ska kika lite på turistmål tror jag :)
Jag såg det nu! :D Men som sagt, västerås är en rätt fin stad att bara ströva runt i, vill du så kan du även gå efter mälaren, otroligt vacker där och det är bra gång och cykelvägar längs med hela hamnen.

Verkar ju bli fint väder, finns det några bra badplatser i närheten? Helst inte för "tätbefolkade" men det är väl lågsäsong än:confused:

Liknande trådar

Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 214
Senast: sjoberga
·
  • Omröstning Omröstning
Övr. Hund Jag ska på hundutställning i Ronneby till helgen och har i beslutsångest bokat både ett hotellrum för mig och hundarna samt en lantlig...
Svar
10
· Visningar
2 450
Senast: Hjartagna
·
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 256
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 736
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar