Hel eller delad melon?

Hel eller delad melon?

  • Hel

    Röster: 57 64,8%
  • Delad

    Röster: 18 20,5%
  • Spelar ingen roll

    Röster: 13 14,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    88
  • Omröstning stängd .

Rosett

Trådstartare
När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad?

Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och känna hur den är inuti.
 
Alltid hel. Jag älskar melon och äter upp det i ett nafs. Däremot brukar jag köpa minivattenmelon eftersom den vanliga varianten är dryg att bära runt på.
 
Hela alltid. Delade är inte prisvärda och håller ofta så dåligt. På vissa ställen ligger inte de delade ens i kylförvaring och då kan det gå rätt fort för dem att bli dåliga och få tillväxt av typ listeria.
 
Jag köper hel trots att jag bor själv (köper dock inte superstora meloner). Är dels väldigt duktig på att äta sinnessjuka mängder melon men de håller sig också bra i kylen! Brukar skära upp hela och lägga bitarna i plastburkar bara.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag tänker ha en hel del krukor framför en vägg, det kommer vara främst sommarblommor, och jag vill köpa någon typ av bevattning...
Svar
14
· Visningar
556
Senast: Kakis
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
581
Senast: skogaliten
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 130
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp