Hejdå Buke

Z

Zab

Nä, nu sticker jag härifrån.
Jag är lite trött på att alla trådar blir låsta så fort de inte handlar om ursprungsämnet, eller blir låsta för att ''det finns redan svar på dina frågor i en tråd från 2004''
Ok om man frågar exakt samma fråga som 10 andra trådar har i rubriken på samma sida, och visst kan man ibland bli trött när man ser alla ''vilket träns är fint på min häst''-trådar.. eller har en enkel, lättfattlig fråga som ''vad är kotan'' och som besvarats tidigare.. men om man öppnar en diskussions tråd, där man vill ha olika diskussioner (ja, tänker mest på min hov-tråd nu. Där jag mest bad om olika hovdiskussioner med ett fflertal exempel/frågor).. borde man inte få ha det? Hade folk inte varit intresserade av att läsa och skriva i den hade den ju fallit bort helt själv.
Det är väl ett diskussionsforum för sjutton bövlar, får man inte diskutera saker som redan diskuterats tidigare så kan man lika gärna stänga sidan juh. Allt har diskuterats nån gång.
Ibland ser jag trådar som stängs bara för att de på ett plan liknar en annan tråd lite..

Nä, nu sticker jag iaf. Kommer kanske tillbaka nån annan gång, när jag är fullständigt uttråkad igen. Kollar kanske meddelanden eller så ett tag.
Synd när det börjat bli trevlig stämning här igen, men reglerna är som de är.

Så ha det gött allihopa! Inte för att jag lär bli saknad iaf :rofl:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hejdå Buke

Och jag är så less på alla hej då-trådar där alla ska beklaga sig att allting på buke är så dumt med kommentaren "ingen kommer sakna mig ändå" för att få svar som "Jo vi kommer sakna dig"

Pst. Det har redan funnits sånna här trådar förut.

:rofl:
Jag ska logga ut nu och inte titta mer.. XD
Den lär bli rätt tom faktiskt, kanske 2-3 personer säger hejdå:P
Det är mest tänkt som lite kritik mot de tråkiga reglerna, men svar på sån kritik (överallt) är ''gillar du det inte så stick'' och det gör jag nu.^^

Ja men nu gjorde ju du en likadan tråd som flera andra.

"Sopa rent framför egen dörr"

Om du är missnöjd med låsningar av trådar eller annat som en eller fler moderatorer gör får du mycket gärna höra av dig till mig.
Möjligen kan det vara någon moderator som gjort något enstaka fel, eller som kanske är genomgående för tuff eller så har det precis vad de skall.
Eftersom jag inte vet vilka trådar det handlar om på vilka forum blir det väldigt svårt att försöka åtgärda, om det behöver åtgärdas.

I övrigt är jag lite trött på att vissa skriver hejdå-trådar i stället för att försöka påverka genom att höra av sig till den som har mest möjlighet att få till en ändring ;) om man nu inte fått gehör för sina åsikter bland andra användare eller moderatorerna.

Jag lyssnar på era åsikter, ett litet exempel på det är färg-tråden här inne på Bukefalos-hjälp. Det stora exeplet är väl när det kom väldigt mycket klagomål på min tidigare samarbetspartners nyomgjorda annonssystem och jag valde att skapa ett helt eget som bättre levde upp till era och mina förväntningar.

Dock är det alltid så att alla kan inte alltid bli nöjda ;)

när man ändå har dig på tråden så vill jag framföra att jag vill ha tillbaka möjligheten att kunna välja att ha 50st inlägg/sida :idea:

Jag saknar verkligen att kunna ha den möjligheten.

Tack för att jag fick föra fram min talan.

Ps denna röda färgen diggar jag skarpt :)

Mvh Marie

Jag tänkte ju inte logga in..>_>
Men det här förtjänar du väl att få svar på iaf.

Jag vill inte peka ut någon enskild moderator, de gör bara sitt jobb och det har jag full förståelse för. Jag har själv varit ''moderator'' på en annan sajt. Och är någorlunda van att se folk som inte uppskattar reglerna klaga. Vi brukade hänvisa till en systersajt med slappare regler. Buke har väl ingen sådan systersajt, men det är ju fortfarande så att man inte kan ändra reglerna för varje enskild medlem.
Så även om någon moderator någon gång låser en tråd för mycket är det inte det jag tröttnat på.

Det är helt enkelt regeln om att det inte får startas trådar som påminner om en annan tråd. Vistt kan det bli tjatigt med förtielva trådar om t.ex. barfota.. men så länge folk diskuterar i dem så är det väl bra? De är ju uppenbarligen uppskattade. När intresset svalnar trillar ju trådarna bort av sig själv.
Sen i vissa fall, som när alla längd-vikt trådar kom, förstår jag mycket väl att de blir samlade till en. Trots allt brukar det väl inte bli så mycket diskussion till följd av ''jag väger xx oxh är xx lång, kan jag rida D-ponny?''.
Jag tycker att jag ofta ser trådar som kan vara intressanta och som jag gärna håller ett öga på, låsas innan nån svarar för att det finns liknande trådar. Använd sök.. i de få fall jag använt sök har jag visserligen hittat en del trådar med liknande rubrik, men sällan många som faktiskt påminner mycket om den låsta tråden i innehåll, och de kan då vara nåt år gamla...
Samtidigt verkar vissa ämnen få tas upp hur mycket som helst.. som t.ex. olika ''lista'' trådar, där man bara ska lista vad man tycker om.. jag tror inte ens att många läser dem utan man bara skriver sin lista.
Men det kan ju vara att jag ser dem mer för att jag inte tycker de är intresssanta.

För mig är det en väldigt drastisk och hård utväg att låsa en tråd någon annan skrivit. Det är något man gör om trådskaparen begått ett rejält regelbrott (direkt annonsrat, provocerat till bråk etc) eller om den urartar rejält och bara blir otrevlig. När mina första trådar låstes blev jag rätt förvirrad och undrade vad tusan jag nu gjort, trots att jag läst reglerna. Brukade mest kolla 2-3 sidor bak i ett forum och inte söka direkt. (söker sällan nu heller utan hoppas på det bästa.. om jag inte sett att det finns liknande trådar. Trots det är det inte alltför många av mina egna trådar som låsts.)

Jag uppskattar helt enkelt inte den regeln, utan den stör mig fruktansvärt mycket. Om folk inte gillar att läsa trådarna behöver de väl inte göra det, och då faller de ju bort av sig själva. Blir det bara käbbel i tråden (som: 100 ''varför startade du en ny tråd när det redan finns'' svar, som bara låter den leva längre)och inte mer kan man väl låsa den..
Men reglerna är ju som de är och kan inte ändras att passa varje enskild medlem, så nu sticker jag istället innan jag blir gammal och cynisk här :P
Jag kommer nog tillbaka nån gång, brukar göra det på ställen jag i stort sett gillar.

Om du är missnöjd med låsningar av trådar eller annat som en eller fler moderatorer gör får du mycket gärna höra av dig till mig.
Möjligen kan det vara någon moderator som gjort något enstaka fel, eller som kanske är genomgående för tuff eller så har det precis vad de skall.
Eftersom jag inte vet vilka trådar det handlar om på vilka forum blir det väldigt svårt att försöka åtgärda, om det behöver åtgärdas.

I övrigt är jag lite trött på att vissa skriver hejdå-trådar i stället för att försöka påverka genom att höra av sig till den som har mest möjlighet att få till en ändring ;) om man nu inte fått gehör för sina åsikter bland andra användare eller moderatorerna.

Jag lyssnar på era åsikter, ett litet exempel på det är färg-tråden här inne på Bukefalos-hjälp. Det stora exeplet är väl när det kom väldigt mycket klagomål på min tidigare samarbetspartners nyomgjorda annonssystem och jag valde att skapa ett helt eget som bättre levde upp till era och mina förväntningar.

Dock är det alltid så att alla kan inte alltid bli nöjda ;)

Men Marie det kan man ju fortfarande. Jag har 50 inlägg/sida. :crazy:

Ja, vi som inte har gjort några ändringar i vår kontrollpanel har kvar 50 inlägg/sida. Det alternativet är dock borttaget, så skulle vi ändra något i vår kontrollpanel nu, så skulle det medföra att inläggsantalet sjunker till max 30 st./sida.

Om jag har fattat saken rätt..

har det kommit tillbaka? :idea:

fan vad bra :bump:

jag blidde snopen när det försbvann å gunnar sa ngt om att det var bättre med färre för sidan å blabla.. sen ahr inet jag kollat :p

Ja, vi som inte har gjort några ändringar i vår kontrollpanel har kvar 50 inlägg/sida. Det alternativet är dock borttaget, så skulle vi ändra något i vår kontrollpanel nu, så skulle det medföra att inläggsantalet sjunker till max 30 st./sida.

Om jag har fattat saken rätt..
då när det infördes så försvann mina 50inlägg/sida.... och det utan å ha ändrat något i kontrollpanelen. fick 20st/sida vare sig jag vill eller ej.. jag vill ha ngt som är jämt delbart med 100 så antingen 20 elelr 50st. 20 är eg för lite å 50 finns ej så då får det bli 20... :(

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 436
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 449
Senast: Stereo
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 772
Senast: Sezziyanen
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 192
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info