Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra blev jag inte men mycket bättre .Det verka vara olika i olika landsting hur fort det går och enligt sjukgymnasten så var väntetiden så lång !Min erfarenhet är att i de flesta fall en operation krävs går det inte till som du beskriver. Hoppas det blev bra!
Jag tycker det borde bli ett totalstopp för hyrpersonal. I stället borde man verkligen verkligen se över personalpolitiken, drägliga arbetsvillkor med bra löner. Sen tycker jag man ska skrota landstingen och göra vården statlig.Det är mycket som fungerar haltande inom sjukvården.
Personal som inte räcker till, tillfälligt inhyrd personal som många gånger gör ett bra jobb men orsakar "fel" och missförstånd pga att de inte (har en chans att kunna) kan lokala rutiner för remissgångar och så vidare.
Den personal som finns får lägga mycket tid på icke-produktivt arbete.
Kommunikation som inte går fram av olika skäl..
Vad tycker du att vi ska göra åt saken?
Nej.
Grejen är ju att TS är missnöjd med sin vårdcentral för att det tar tid.
Och som sagt: det finns många skäl att vara missnöjd med hur "vården" fungerar.
Men det är väl "roligare" att fundera på åtgärder i stället för att bara klaga?
Eller ja.
"roligt" är det väl inte, något av det.
Ibland undrar jag hur mycket av det som försäkringskassan betalar i sjukskrivningar som är patienter som väntar på en behandling om 8 månader. Fast antar att någon forskat på det och vet att det inte spelar någon roll.Vi på jobbet har fått en sjukvårdsförsäkring bara för att vården kan gå långsamt ibland och vi är för få som jobbar så vi måste vara tillbaka snabbt .Kan ta ett ex när jag fick min ryggskada så ringde jag min försäkring och jag fick träffa en naprapat för att kolla ryggen .Hon sa jag var frisk som en nötkärna men skitont fick jag ha resten av livet min kiro sa att jag måste söka vård för min rygg .då gick jag till en tredje för konsultation dvs lanstinget och en sjukgymnast .Hon sa åxo du måste få läkarvård men det tar tid .först remiss till läkare sedan remiss till mr som väntetiden var 8 månader om det var brådskande kunde det gå på 4 .Ringde försäkringen och fick träffa en ryggläkare och fick mr på 1,5 vecka .Det känns fel att om man betalar får man vård direkt .Tycker då vi alla betalar skatt så skulle vården vara lika .Känns lite fel att vara en gräddfil och gå före i kön på det viset .Men vd på firman sa då vi fick försäkringen att landstinget försöker spara så mycket som möjligt på oss men privatvården vill tjäna pengar och ser till att man kommer i jobb mycket fortare !
Det är en annan sak än en person som gömmer drickan.
Jag tror att man har kommit fram till att det spelar roll men ingen har någon lösning.Ibland undrar jag hur mycket av det som försäkringskassan betalar i sjukskrivningar som är patienter som väntar på en behandling om 8 månader. Fast antar att någon forskat på det och vet att det inte spelar någon roll.
Ah, fast då borde staten inte klaga på de "sjukskrivna" tycker jag. Det är ju inte deras fel att de väntar på behandling?Jag tror att man har kommit fram till att det spelar roll men ingen har någon lösning.
http://www.prevent.se/arbetsliv/artikel/2007/snabba-insatser-nyckeln-till-effektiv-rehabilitering/Ah, fast då borde staten inte klaga på de "sjukskrivna" tycker jag. Det är ju inte deras fel att de väntar på behandling?
Det kan man ju tycka.Ah, fast då borde staten inte klaga på de "sjukskrivna" tycker jag. Det är ju inte deras fel att de väntar på behandling?
Nice att de forskar på det i alla fall. En vacker dag kanske man kan agera på det. Haken är att ibland tror jag människor är mer effektiva på sådant än system. Men svenska sjukvården försöker ju ersätta människor med system, antagligen pga hyrläkarna.
Oj skrämmande.
Jag läste en artikel av en förbannad journalist som var sjukskriven ett år i väntan på en sprängning av gallsten i urinblåsan (låter det som ngt jag uppfattade korrekt?). Han kunde inte jobba under tiden, men en vecka efter. Behandlingen tog någon halvtimma, den trånga sektorn var en sjuksköterska, apparaten stod stilla i ett par timmar mellan patienter (och nätter, han tyckte att han gärna kunde tagit en nattid, men med tanke på hälsorisker för nattarbete kanske det är lite väl).
Ja vi ska VERKLIGEN kosta på alla samma vård, det gör ett vettigt samhälle!
Och samtidigt har en normal VC-läkare 4-6 patienter att ringa ang medicinska ärenden, drygt 8 administrativa ärenden (mediciner osv) och runt 12-14 patienter att ta hand om /dag på 8 h inkl dokumentering. Jag kan ofta känna att jag lägger tid på att jaga FK, våra läkare klart mer tid. Det är väl bara konstatera att systemen samverkar dåligt.
Ibland undrar jag hur mycket av det som försäkringskassan betalar i sjukskrivningar som är patienter som väntar på en behandling om 8 månader. Fast antar att någon forskat på det och vet att det inte spelar någon roll.
Ah, fast då borde staten inte klaga på de "sjukskrivna" tycker jag. Det är ju inte deras fel att de väntar på behandling?