Precis. Och då är det väl jättebra att hon går där?Att äta rätt, gå ner i vikt och sluta röka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis. Och då är det väl jättebra att hon går där?Att äta rätt, gå ner i vikt och sluta röka.
Varför ska man då inte har krav på motprestationer för annan vård. Där man helt klart inte blir bra om man inte gör som läkaren säger.Ja det är ju för att man ska ha en rimlig chans att läka efter operationen. Det är väl jättebra?
Åh, jag förstår. Vilken tur att det då syns när en människa är har beroenden eller lider av psykisk ohälsa som påverkar kosten, så människan blir svullen och slipper dömas ut av arslenDen som blir det av sjukdom, medicin eller t ex hormonfel brukar få ett mer svullet utseende. Dom samlar ofta på sig vätska och fyller ut skinnet eller hur man ska beskriva det.
Det finns också redan idag t ex krav på motprestationer för vissa operationer. Saker som att gå ner i vikt eller sluta att röka.
Varför ska man då inte har krav på motprestationer för annan vård. Där man helt klart inte blir bra om man inte gör som läkaren säger.
Där hade dom inte fått någon vård alls så det tror jag inte. Men om en person verkligen inte försöker bli bättre varför ska man fortsätta att kosta på?Allvarligt talat, människa. Din syn på dina medmänniskor passar bättre i Nordkorea eller annan lämplig diktatur.
Varför ska man då inte har krav på motprestationer för annan vård. Där man helt klart inte blir bra om man inte gör som läkaren säger.
Men du har ju ingen aning om i vilket skede av sin behandling den där kvinnan är? Och än mindre har du en aning om hur hon försöker.Där hade dom inte fått någon vård alls så det tror jag inte. Men om en person verkligen inte försöker bli bättre varför ska man fortsätta att kosta på?
Hade det handlat om något annat än vård så hade de flesta ifrågasatt varför personer som uppenbarligen inte vill ändra på sig ska få fortsätt.
Det är en annan sak än en person som gömmer drickan.Jag har en närstående med grav autism. Hen är läskberoende och borstar extremt sällan sina tänder. Det kostar vården en hel del, men inte förstår hen bättre för det.
Där hade dom inte fått någon vård alls så det tror jag inte. Men om en person verkligen inte försöker bli bättre varför ska man fortsätta att kosta på?
Hade det handlat om något annat än vård så hade de flesta ifrågasatt varför personer som uppenbarligen inte vill ändra på sig ska få fortsätt.
Om man försöker tar man i colan med sig till vårdcentralen.Men du har ju ingen aning om i vilket skede av sin behandling den där kvinnan är? Och än mindre har du en aning om hur hon försöker.
Jag träffade en läkare som ville skicka hem diabetessköterskor för att rensa mitt kylskåp. Jag har inte diabetes.Man går inte till diabetssköterskan om man inte har diabetes.
Om man försöker tar man i colan med sig till vårdcentralen.
Det är en annan sak än en person som gömmer drickan.
Om man försöker tar man i colan med sig till vårdcentralen.
Det kanske inte är hennes enda sjukdomstillstånd. Både nikotin och cocacola är beroendeframkallande och ångestdämpande. Har hon rullator kan hon ha någon form av smärttillstånd som gör att hon känner att hon behöver dämpa sig med mer eller mindre milda former av droger. Du vet inget om den kamp hon för och hur hon för den. Du vet inte heller vad hennes sköterska och hon fokuserar på eller pratar om.Man går inte till diabetssköterskan om man inte har diabetes.
Inte du heller. Jag tog upp det som ett exempel på om man verkligen ska kosta på alla samma vård. Det finns dom som verkligen kämpar både med fysisk och psykisk ohälsa och gör sitt bästa. När andra inte gör ett skit mer än kostar. Har vi då inte resursers att hjälpa alla, varför ska alla stå tillbaka? Varför inte satsa på de som försöker?Du har ju ingen aning om vad den tjocka, rökande, Coladrickande diabetikern gör eller inte gör!
Jag vill vända på frågan och fråga varför hon ska ha det?
Finns ju ingen idag som inte vet att det är farligt att röka och ändå börjar folk med det. Det kostar och tar resurser från annan vård som då uppenbarligen numera inte räcker till.
Inte du heller. Jag tog upp det som ett exempel på om man verkligen ska kosta på alla samma vård. Det finns dom som verkligen kämpar både med fysisk och psykisk ohälsa och gör sitt bästa. När andra inte gör ett skit mer än kostar. Har vi då inte resursers att hjälpa alla, varför ska alla stå tillbaka? Varför inte satsa på de som försöker?