giowanna

Trådstartare
Ingen minns mig kanske, men här är jag igen, har liksom glömt av detta forumet, har fastnat på FL :angel:

Sunna Dís, numera 9,5 månad gammal kom den 24:e januari 2007, och allt gick kalasbra!
Avataren är på Sunna :D

Jag minns fortfarande det mesta med amning/förlossning osv, så om någon undrar ngt, fråga på innan det glöms av ;)

En fråga, som jag kan ställa här, vi planerar syskon, men vi har ett dilemma.
Vi vill att de ska vara relativt nära i ålder, alltså max 3 år mellan. Sunna är snart 1 år. Jag har sökt in till Sadelmakeriskola, och kommer antagligen in dit om 2-3 år. Jag kan ju inte vara gravid om jag kommer in där, och jag kan samtidigt inte ha pyttebebis om jag ska plugga! Det bästa kanske hade varit att snart börja bebisverkstaden igen? Det tog ju fem försök innan Sunna kom till. Spiralen sitter i nu, men det ordnar man lätt om man vill det :D

Kram på er förresten!
 
Sv: Hej igen!

Jag har precis samma dilemma som dig fast min son är 4 månader.
Jag kommer söka in på utbildning men eftersom jag vill vara hemma med honom minst 1,5 år så känns det så låpng tid mellan barnen om man ska gå utbildning emellan.

& ena sidan får du den ålderskillnaden du vill ha & kan utbilda dig efter barnen, & andra sidan kanske man inte orkar plugga när man har 2 småbarn att ta hand om hemma, det blir ju ett till år av föräldraledighet oxå så pluggandet skjuts upp ganska länge.
Bara väga för & nackdelar.
 
Sv: Hej igen!

Jag har precis samma dilemma som dig fast min son är 4 månader.
Jag kommer söka in på utbildning men eftersom jag vill vara hemma med honom minst 1,5 år så känns det så låpng tid mellan barnen om man ska gå utbildning emellan.

& ena sidan får du den ålderskillnaden du vill ha & kan utbilda dig efter barnen, & andra sidan kanske man inte orkar plugga när man har 2 småbarn att ta hand om hemma, det blir ju ett till år av föräldraledighet oxå så pluggandet skjuts upp ganska länge.
Bara väga för & nackdelar.

Ja, det är så sant! Men börjar man med verkstad snart igen, så honns det kanske med på 3 år ändå? Om man har tur o blir gravid direkt. Dock ska jag först ner i målvikten, 8 kg mindre än nu, innan dess ska ingen verkstad ens tänkas på! ;)

Nu ska jag inte säga hur du kommer känna, men jag är ganska säker på, att när din son är ca 9-10 månader, kommer du inte vilja vara hemma totalt 1,5 år! Visst låter det knäppt, men det stämmer. Jag klättrar på väggarna här hemma, och eftersom sambon är VD och jag inte har ngt jobb att återgå till, kommer jag få bita i det sura äpplet ett tag till. Dottern har satts i dagiskö, så hon ska börja när hon är drygt 1,5 år. Vi ska hinna gifta oss i juni oxå...

Orka plugga gör man nog om man bara bestämt sig. Nu är det ett hantverksyrke, så det är nog inte några bibel-storleksböcker man ska mala igenom. Mer att lära sig tekniker osv. Sunna kommer ju i vilket fall gå på dagis då, och ev. den påtänka lilla.

Nu ska jag i alla fall packa ihop oss till BVC, och hämta HMkläderna i byn. Kanske hinner man in förbi ICA o djuraffären samtidigt? Alltid optimistisk! Ikväll är det viktväktarna, och tapeten kommer äntligen upp i vårt sovrum! :D
 
Sv: Hej igen!

Då blir det jobbigt då vi bestämt att jag bara ska jobba högst halvtid & vara hemma med barnen & hästarna resten av tiden när de börjat skolan.
Innan de börjar skolan eller tills de blir lite äldre kommer jag mest troligt vara hemma med dem oxå.

Jag är inte direkt den rastlösa typen, jag kan göra praktiskt taget ingenting & känna mej nöjd ändå;)
Men det är ju tillräckligt att göra när man är hemma med barn, hästar & har huset att ta hand om, jag har fullt upp!Hade inte ens så här mkt att göra när jag jobbade.
Men alla är vi olika.
Mkt möjligt att man känner att man inte orkar vara hemma med.

8 kg borde inte vara ett problem(ska jag säga som först gick ner & sedan upp igen haha..), har inte tagit tag i vikten än, emn som du skriver är det klokt att gå ner så man inte plockar på sig ännu mer, framförallt inte riskerar att få problem under en graviitet.

Sadelmakeriskola låter intressant, är den flera år eller ngt års yrkesutbildning?
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 208
Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
5 387
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 690
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 203
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp