Hederspriser ni gillat att få

JohannaB

Trådstartare
Jo apropå ideella insatser och att ragga hederspriser till tävling, ska vi köra en snabb ”hederspriser jag har gillat att få” fråga?

Såklart är DYRA grejer roligt att få ;) men om ni tänker rätt billiga saker (någon eller några hundralappar eller helst ännu billigare) vilka hederspriser uppskattar ni då?
Finns det enkla (billiga) saker som ni uppskattar?
 
Jag har fått ett torrschampo från Olaplex som var väldigt bra, även fått en fin grimma, schabrak, ett blingigt pannband från Schockemöhle, grejer från Bodyshop (men med tanke på olika preferenser av dofter så kanske ett presentkort hade varit smidigt).

Haha, minns när jag var typ 13-14 år och tävlade lagtävlingar på ponny. Nån gång var ett hederspris en såg :rofl:
 
Min man vann en anatomisk spångrep. Jag dömde först ut den som omöjlig att jobba med (eftersom vi hade en kvast med böjt skaft som är värdelös att sopa med) men jag hade så fel - den är stor favorit sen många år, vi slåss om den. Men det är ju ett antal hundralappar då. En av våra hästar uppskattar att vinna hästkarameller.
 
Jag gillar när det är en liten goodiebag med typ hästgodis och sånt. Risken med större och dyrare saker är ju att de inte passar.

Mest värdelösa jag fick var på en nationell ponnytävling när jag vann ett presentkort på
en liten lokal hästaffär som var stängd på helgen och sedan låg typ 50 mil från oss. Det här var före internet så det gick inte alls att använda.
 
Jag har fått krukväxt (i en kruka) på en tävling.
Det var ett trivsamt pris, och hade jag inte velat ha den själv himla enkelt att ge bort!
Jag tycker om buketter med men det är svårt hantera och förvara dem på en tävling så att de faktiskt ser glada ut när de kommer hem till en vas ;) så jag tipsar om en krukväxt istället för blombuketten om man har möjlighet få tag på det.
 
Vi brukar köra på mycket förbrukningsvaror. Tex schampo, pälsglans, lädervård, insektsspray, hinkar och svampar. Sen passar vi på att ragga reor hela vintern och har tex fluffskydd, eskadronboots, borstiqborstar mm. Våra priser är uppskattade och flera klubbar har tagit efter det. Så pass att jag nu har fyra liter schampo och två liter pälsglans i stallet😅.
 
Förbrukningsgrejer, hästgodis och vanligt godis! Schabrak och grimmor som utrustning samt lite bättre borstar.
Det var också uppskattat när placerade fick välja pris från ett bord, ettan först, sen tvåan osv.
Vi blev sponsrade av ett hotell i grannkommunen med frukostbiljetter till deras frukostbuffé! Det hade varit ett jättefint pris jag gärna vunnit. Stor kedja, så de flesta har inte jättelångt till ett hotell.

Jag vann också ett presentkort i lokal affär. Bor långt ifrån staden och de har ingen webbshop. Nä, egentligen skulle jag sagt att dom kunnat behålla det på tävlingen 🤣 men är ju sånt man upptäcker när man kommit hem.

Här hemma har vi alltid anmälningsavgiften åter samt hederspriser, jag tycker vi är för generösa även om mycket är sponsrat 😁
Men det som får mig att välja ibland mellan två likvärdiga tävlingar, är just om den ena ger avgiften åter till placerade.
 
Förbrukningsgrejer, hästgodis och vanligt godis! Schabrak och grimmor som utrustning samt lite bättre borstar.
Det var också uppskattat när placerade fick välja pris från ett bord, ettan först, sen tvåan osv.
Vi blev sponsrade av ett hotell i grannkommunen med frukostbiljetter till deras frukostbuffé! Det hade varit ett jättefint pris jag gärna vunnit. Stor kedja, så de flesta har inte jättelångt till ett hotell.

Jag vann också ett presentkort i lokal affär. Bor långt ifrån staden och de har ingen webbshop. Nä, egentligen skulle jag sagt att dom kunnat behålla det på tävlingen 🤣 men är ju sånt man upptäcker när man kommit hem.

Här hemma har vi alltid anmälningsavgiften åter samt hederspriser, jag tycker vi är för generösa även om mycket är sponsrat 😁
Men det som får mig att välja ibland mellan två likvärdiga tävlingar, är just om den ena ger avgiften åter till placerade.
Hotellfrukostbiljett var ju en jättebra grej!
 
Något som jag kan tycka är lite tokigt som hederspris är grejer till ryttaren som är beroende av storlek (om inte pristagaren kan välja storlek). Jag vann t ex ett (jättefint) skärp från Hööks som jag var alldeles för tjock för, men som tur var så passade det min stallkompis som blev jätteglad över att få en present. :D
 
Något som jag kan tycka är lite tokigt som hederspris är grejer till ryttaren som är beroende av storlek (om inte pristagaren kan välja storlek). Jag vann t ex ett (jättefint) skärp från Hööks som jag var alldeles för tjock för, men som tur var så passade det min stallkompis som blev jätteglad över att få en present. :D
Ja det blir problem. Strumpor på sin höjd funkar. Såg någon dela ut en tröja på en tävling, så svårt.
 
Något som jag kan tycka är lite tokigt som hederspris är grejer till ryttaren som är beroende av storlek (om inte pristagaren kan välja storlek). Jag vann t ex ett (jättefint) skärp från Hööks som jag var alldeles för tjock för, men som tur var så passade det min stallkompis som blev jätteglad över att få en present. :D

Är även problem med saker till häst (emellanåt).

/ elo vars häst drar ponny/cob på en hel del saker
 
Ja det blir problem. Strumpor på sin höjd funkar. Såg någon dela ut en tröja på en tävling, så svårt.
Tröjor hade dom på den tävlingen där jag vann skärpet, hade inte kunnat ha tröjorna heller för dom såg ganska små ut.

För massor med år sedan, när jag tävlade hoppning, så startade jag en lokal clear round. Där fick alla felfria ekipage en 20-kilos säck med potatis. Mina föräldrar tyckte att det var jättebra! :)
 
Skötselprodukter/förbrukningsvaror till häst/utrustning tycker jag är bra. Schabrak är alltid trevligt. Saker som är storleksberoende tycker jag är mindre bra, eftersom det inte passar alla. Just schabrak känns ändå hyfsat gångbart, jag tävlar ponny mot stora hästar men min ponny kan trots allt ändå ha full i schabrak utan att drunkna i det. Men typ allting annat som har en storlek känns som att det kan bli så himla fel om den som vinner det är för stor eller för liten för storleken som priset har.
 
Fick 6 st Eva Solo dricksglas en gång. De har vi använt mycket.
Annars tycker jag att en goodiebag med lite smått och gott i är roligt att få. Typ gummiband, en borste, häst- och människogodis, en dricka, ett par strumpor, reflexer osv.
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 642
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 764
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 071
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp