Hederspris !

L

lila

Vad brukar gälla när hederspris tillfaller segrande ekipage ??
Ibland står det ju ägare, tränare, uppfödare, kusk etc och då är det ju solklart... Men om det tillfaller segrande ekipage och ekipaget "inte hör ihop" alltså om jag betalar en kusk för att köra min ponny i ett lopp...

Angenäma problem :rofl:.
Lines-som just kom på att hon nog stulit en glasskopa från Isz.Hoppas jag är förlåten ;).

Den allra vanligaste (som jag hört talas om i alla fall) inom ponnytravet är följande:
Rosetter och ev täcken följer hästen, premier tillfaller ägare/tränare (enligt deras överenskommelse) och hederspriser tillfaller kusken.
Sen kan man om man vill, som hästägare, låta kusken få en del av premien. Men oftast är de så lyckliga bara över att få köra så de är jättenöjda med hederspriserna.
Alla de kuskar jag har anlitat har velat ha det så här i alla fall... :)

Oki, jag får prata med henne. Det skulle jag naturligtvis göra ändå men funderade på hur ni brukar göra.
Jag har betalt henne 100 kr per lopp samt middag (Han har sprungit in 200 kr på 4 starter) men funderade på det här med "ekipaget".

Jag ger allt till kusken/ryttaren utom täcket.
Tjejen som rider monté åt mig betalar själv startavgiften, och då får hon såklart dom intjänade pengarna oxå.

:love: Den var du värd med råge efter allt slit med den lilla damen .........hoppas att du får fler priser :d !!!

// Suzanne

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
357
Senast: Cactus
·
Träning Hej! Jag håller just nu på att rida in ett russ på tre år. Än så länge rids han fortfarande med ledare, och vi har travat några gånger...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 406
Senast: Mineur
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar