Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför inte det?Jag skulle inte ta en hund som jag visste hade så grav hd.
Man måste anpassa allt för hundens bästa.Reflektioner?
Hunden är mer mager än smal, vill fortsätta ha henne smal, dock inte riktigt lika mycket.
Föräldrarna är friröntgade. Hunden är tävlad lydnad, spår och mh testad. Utställd bir.
Jag vill ha en kompis som hänger med när jag rider ibland. Hon är inte försäkrad. Jag är av den inställningen att får dom ont och lite tråkig prognos tar jag bort hunden. Men hoppas att den håller länge såklart.
I övrigt tror jag hunden passar oss bra.
Det är inte en lämplig syssla för en sådan hund.Jag vill ha en kompis som hänger med när jag rider ibland.
Vår jaktlabbe har HD-d, hon är besvärsfri och 7år.Hej alla kunniga!
Ska eventuellt ta en omplacering schäfer, 2 år. HD d på röntgen. Aldrig varit halt, aldrig haft problem, vältränad, något underviktig med flit. Dock kommer jag ta upp henne lite i vikt om jag tar henne, då jag tycker hon är lite smal.
Reflektioner?
Om jag köpt en hund som valp som sen visar sig ha hd eller ed så har jag ju inte så mycket att välja på. Men att köpa/ta över ett djur där risken är stor för framtida besvär, med kostnader och allt det kan innebära, nej tack.Varför inte det?
Vår har både HD och AD och är ännu så länge besvärsfri.
Det håller ju så länge som det håller och så får man anpassa hundens arbete och träning efter förutsättningarna.
Vår hunds viktigaste arbetsuppgift är att vakta och larma och det är inte särskilt påfrestande på lederna.
Precis.En hund med HD kan hållas i fin form många år framöver, men det kan också kosta en del innan man tar sig dit.
En spontan tanke jag får när du säger att hon är för smal i dina ögon är - är hon smal och omusklad för att hon har ont?Hunden är mer mager än smal, vill fortsätta ha henne smal, dock inte riktigt lika mycket.
Föräldrarna är friröntgade. Hunden är tävlad lydnad, spår och mh testad. Utställd bir.
Jag vill ha en kompis som hänger med när jag rider ibland. Hon är inte försäkrad. Jag är av den inställningen att får dom ont och lite tråkig prognos tar jag bort hunden. Men hoppas att den håller länge såklart.
I övrigt tror jag hunden passar oss bra.
Okej.Men att köpa/ta över ett djur där risken är stor för framtida besvär, med kostnader och allt det kan innebära, nej tack.
När problemen kommer så är det för sent, då är ledbrosken redan utnötta.Om man får problem med höfterna, vilken rehab, vilka kostnader och vilka prognoser ska man räkna med?
Vår har grunda skålar och är lätt instabil i lederna.Vet du varför den bedömts som D? Är det pålagringar, grunda skålar eller både ock?
Ja det är ju det.Och det för att det är svårt att ge en Schäfer med så kraftig HD ett meningsfullt och stimulerande liv. Ffa en så ung hund.