Hbl-hingstar från förr

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Anzzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 169

Anzzie

Trådstartare
Undrar om det är någon här som känner till något om dessa gamla halvblods/fullblodshingstar.
Fullblodet San Michele
Halvblodshingsten Ouvertyr
De ligger i femte och sjätte generationen på min häst.

Nån som vet om de räknades som "bra" hingstar?

Är det hopp el dressyr?

Sv: Hbl-hingstar från förr

San Michele användes hvudsakligen för ponnyavel då han inte själv var så stor. Så det har funnits massor avmycket bra tävlingesponnys med hans blod i ådrorna. Tror att de fanns i alla grenar. Jag kommer ihåg att jag sett många hoppbilder i allafall.

Jag har känt hästar med Ouvertyr 397 som pappa och morfar. De var inte roliga i temperamentet och jag har hört att Ouvertyr togs ur aveln av den anledningen.
Han köptes in till Flyinge som föl och var under många år stationerad på Gotland. Båda hästarna jag känt var Gotlandsfödda.
I svår hoppning lämnade han Cod ue Boheme xx,sin tids stora hoppförvärvare.

San Michele xx användes i halvblodsaveln mellan 1967 och 1978. Han var skimmel, född 1960, 162 cm.

Här är en bild på San Michele från hingstkatalogen 1976

SanMicheleXX.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 653
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 576
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 935
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 530
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18