Havrekänslig häst

M

Midnight_Rose

Någon som haft det? Att de blivit helt överladdade av den?

Förr i tiden (2år sedan) kunde jag inte använda havre på min, men nu verkar det fungera utmärkt.. Använder krafft sport där det finns havre i, men nu önskar jag mer energi... tänkte prova att lägga till havrekross men frågan är hur mycket jag ska ge för att få resultat?

:banana:

Sv: Havrekänslig häst

Någon som haft det? Att de blivit helt överladdade av den?

Förr i tiden (2år sedan) kunde jag inte använda havre på min, men nu verkar det fungera utmärkt.. Använder krafft sport där det finns havre i, men nu önskar jag mer energi... tänkte prova att lägga till havrekross men frågan är hur mycket jag ska ge för att få resultat?

:banana:

det finns många havrekänsliga hästar.

Hur mycket kornkross du ska lägga till beror ju på hur mycket protein du har i fodertstaten. Kvoten får ju inte bli för låg..

Min häst både var och är otroligt havrekänslig men havre är det enda han blir tjock och fin i hullet av så jag fick helt enkelt lära mig och rida honom när han blev så "knäpp". Dock tycker jag att han vande sig efter ett tag och lärde sig att hantera havren så numera är han mycket lugnare.

Det påstoda att mitt fullblod inte kund äta havre, men det var helt fel.
Hon är en pigg och levnadsglad individ som är lika pigg och glad med som utan havre.

/M

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Kilauea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 336
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 454
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka